برگزیده های سایت

مدیر گمرک سپین بولدک قندهار به سارنوالی معرفی شد

مقام‌های محلی ولایت کندهار می‌گویند که مدیر گمرک ولسوالی سپین بولدک این ولایت با دو تن از همدستانش به اتهام اختلاس در این اداره، بازداشت و به سارنوالی معرفی شدند.

صمیم خپلواک، سخنگوی والی کندهار می گوید که مدیر عمومی، مدیر دروازه داخلی و مدیر دروازه بیرونی گمرک ولسوالی سپین بولدک این ولایت، روز یکشنبه هفته جاری بازداشت شدند.

به گفته سخنگوی والی کندهار، این افراد پس از تحقیق و بازرسی، امروز سه‌شنبه ۴ حوت، رسما به سارنوالی این ولایت معرفی شدند.

آقای خپلواک گفت که از مدت‌ها به این‌سو، گزارش‌هایی از موجودیت فساد و اختلاس در اداره گمرک ولسوالی سپین بولدک به مقام ولایت کندهار می‌رسید تا این‌که روز یکشنبه هفته جاری، والی این ولایت برای بررسی قضیه، هیئت با صلاحیتی را تشکیل داد.

این هیئت به گفته سخنگوی والی کندهار، با آغاز به کار به اسناد موثق فساد در این اداره دست یافت که پس از آن، سه تن از مسوولین رده اول آن را بازداشت کرد.

خپلواک گفت که هیئت با صلاحیت هنگام بررسی این گمرک، به ۱۵ موتر بر خوردند که بدون تعرفه و محصول گمرکی در بیرون از گمرک در حال حرکت بودند و در هیچ کتاب این اداره نیز ثبت نشده نبودند.

این مقام محلی کندهار می‌گوید که بر اساس یافته‌های هیئت با صلاحیت، افراد بازداشت شده پیسه‌های روزانه و محصولات گمرکی را به‌طور غیر قانونی استفاده می‌کرده‌اند و به خزانه دولت پرداخت نمی‌کردند.

وی گفت که تحقیقات در این زمینه به‌طور جدی آغاز شده و ممکن است که پای رییس گمرک ولایت کندهار نیز در این قضیه کشانیده شود.

ولایت کندهار هم‌مرز با پاکستان در جنوب کشور، یکی از ولایت‌های ترانزیتی و تجاری کشور به شمار می‌رود که بخش عمده واردات و صادرات کشور از بندرهای این ولایت صورت می‌گیرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن