افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

مذاکرات وزیران خارجه‌ روسیه و اوکراین بی‌نتیجه پایان یافت

نشست آنتالیا به ابتکار ترکیه میان دیمیترو کولیبا؛ وزیر خارجه اوکراین و سرگی لاوروف؛ وزیر خارجه روسیه به منظور دریافت راه حل برای پایان‌دادن به جنگ اوکراین برگزار شد؛ اما بدون دستیابی به نتیجه‌ای مشخص، پایان یافت.

پس از ختم این نشست، وزیران خارجه دو کشور به گونه جداگانه نشست‌های خبری برگزار کرده و در مورد چگونگی عملکرد آینده کی‌یف و مسکو برای پایان جنگ به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر خارجه اوکراین گفت که آن‌ها به دنبال پایان جنگ و ختم رنج غیرنظامیان اند.

وزیر خارجه روسیه نیز در نشست خبری جداگانه‌ به خبرنگاران گفت که مسکو به دنبال یک راه حل برای وضعیت پیش‌آمده در اوکراین است.

لاوروف اما تاکید کرد که عملیات نظامی این کشور براساس برنامه از پیش مشخص‌شده پیش می‌رود.

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از غرب گفت: «اروپا با قرار دادن اسلحه در اختیار اوکراین، بازی خطرناکی را به راه انداخته‌است.»

نشست آنتالیا پس از سه دور گفتگوی هیات‌های روس و اوکراین در بلاروس در حالی پایان یافت که دو جانب به توافقی روی پایان جنگ دست نیافتند.

دو هفته از آغاز «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین می گذرد. تاکنون هزاران نظامی و غیرنظامی از دوطرف کشته شده اند و جنگ به شهرهای بزرگ گسترش یافته است. دو طرف اما تنها توانسته اند بر ایجاد کریدورهای امن برای خروج غیرنظامیان از مناطق جنگی توافق کنند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن