اخبار کوتاهافغانستان

مذاکره با طالبان ممکن است

روزنامه ایزوستیا به نقل از یک دیپلمات روس نوشت: مذاکره با طالبان ممکن است، برای نیل به صلح در افغانستان باید با همه طرفین درگیر مذاکره شود و در این مورد باید به موضع آشتی ناپذیر طالبان نسبت به داعش توجه شود.

به گزارش رشد، این روزنامه روسی با بیان اینکه قتل ملا اختر منصور می‌تواند باعث شود تا رهبر بعدی این گروه به مذاکره با دولت مرکزی کابل تن دهد گفت: باید از همه ویژگی‌های موجود در افغانستان برای برقراری صلح و ثبات استفاده کرد.

روزنامه ایزوستیا به نقل از یک دیپلمات روس نوشت: مذاکره با طالبان ممکن است. برای نیل به صلح در افغانستان باید با همه طرفین درگیر مذاکره شود. در این مورد باید بطور اخص به موضع آشتی ناپذیر طالبان نسبت به داعش توجه شود.

این نشریه نوشت: طالبان از تقویت شبه‌نظامیان در کشور خوشحال نشده‌اند. اگر بخش معتدل طالبان بتواند به روند سیاسی بپیوندد این روند را می‌توان به بخشی از مبارزه ضد تروریستی با داعش تبدیل کرد.

ایوان کاناوالوف مدیر مرکز فرصت‌های سیاسی می‌گوید تماس‌های کابل و طالبان پیوسته ادامه داشته و پس از قتل ملا منصور ممکن است ضربان جدیدی به این روند وارد شود.

به گفته وی، اوضاع افغانستان از بسیاری لحاظ توسط سازمان اطلاعات بین نهادی پاکستان تعیین می‌شود و روند آینده امور به آن بستگی خواهد داشت. آمریکایی‌ها از این اوضاع ناراضی هستند زیرا این کشور به ظاهر متحد آنها برخلاف منافع واشنگتن اقدام می‌کند. اما فعلاً اوضاع به شکل کنونی باقی خواهد ماند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن