برگزیده های سایتمصاحبه

مذاکره با یکی از شاخه های طالبان نتیجه ای نخواهد داشت

قرار است گفتگوهای صلح افغانستان تا یک هفته دیگر با نظارت امریکا و چین در پاکستان برگزار گردد.

در همین حال سید نادرشاه بحر عضو مجلس نمایندگان، نظارت چین و امریکا از گفتگو های صلح را یک گام مثبت پنداشته و ابراز امیدواری می کند که این مذاکرات موثر واقع گردد.

وی در گفتگو با خبرگزاری رشد افزود: “با توجه به این که امریکا و چین نظاره گر مذاکرات صلح هستند، اینبار امیدواریم با تاکیدات و جدیت نمایندگان این دو کشور در میز مذاکره به نتیجه مثبت دست یابیم”.

بر اساس گزارشات، پس از مرگ ملا عمر، طالبان به سه شاخه تقسیم شده اند و گفته می شود مذاکرات صلح نیز با شاخه تحت رهبری اختر محمد منصور صورت خواهد گرفت.

سید نادرشاه بحر در این زمینه چنین می گوید: اگر مذاکرات صلح با یکی از شاخه های طالبان صورت گیرد و نتیجه مثبتی هم در پی داشته باشد، باز هم افغانستان به صلح سرتاسری دست نخواهد یافت.

وی خاطر نشان ساخت: “زمانیکه یکی از شاخه های طالبان تحت رهبری اختر محمد منصور به صورت صادقانه به روند صلح بپیوندد، بخشی از مشکلات حل خواهد شد؛ اما باز هم شاخه های دیگر طالبان و داعش هم می تواند اوضاع افغانستان را به چالش بکشند”.

این عضو مجلس نمایندگان تاکید کرد: این صلح های سیاسی شاید روی کاغذ ها و کنفرانس ها مطبوعاتی شود، اما صلح پایدار برای افغانستان نخواهد بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن