افغانستانبرگزیده های سایت

مذاکره داخلی، استراتژی جدید دولت افغانستان برای مذاکرات طالبان

در حالی که دولت افغانستان برای رسیدن به توافقی جهت از بین بردن بی ثباتی در کشور تلاش می‌کند همزمان برنامه‌ای را برای آغاز مذاکرات مستقیم با طالبان جهت دستیابی به صلح ملی آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ شورای عالی صلح به عنوان مهمترین نهاد دولت کشور برای مقدمه سازی مذاکرات با طالبان استراتژی صلح جدیدی را تعریف کرده است که حضور یک کشور سوم در روند مذاکرات صلح را رد می‌کند.

محمد اسماعیل قاسم یار، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در این باره گفته است: ما تلاش داریم تا راه‌های جدیدی پیدا کنیم که بتوانند به ما برای مشارکت در مذاکرات مستقیم با طالبان جهت مجاب کردن آنها برای حضور در میز مذاکره و دستیابی به یک توافق جامع از طریق مذاکرات درون افغانی کمک کنند.

در همین حال نیروهای امنیتی افغانستان عملیات ویژه‌ای را علیه طالبان انجام می‌دهند. پیش از این در روز یکشنبه نیروهای دولتی دست کم ۵۴ شورشی را طی عملیاتی در جنوب ولایت هلمند از پای درآوردند.

طی آخرین دور مذاکرات رسمی صلح میان طالبان و کابل که در اسلام آباد برگزار شد سه کشور پاکستان، چین و امریکا نیز حضور داشتند. این مذاکرات پس از آنکه ملا منصور، رهبر طالبان در عملیات طیاره‌های بی‌سرنشین امریکا کشته شد، متوقف گردید.

افغانستان شاهد یک بی ثباتی امنیتی، اجتماعی و سیاسی به ویژه به دلیل فعالیت‌های طالبان است. بحران در کشور با ظهور شبکه‌های داخلی سایر گروه‌های افراط گرایی چون داعش روبه افزایش است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن