اخبار کوتاهجهان

مرا اف بی آی شکست داد

 

 

 

 
هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، پولیس فدرال این کشور را عامل شکست خود در برابر دونالد ترامپ دانسته است.
به گزارش رشد به نقل از بی بی سی؛ هیلاری کلینتون با انتقاد از جیمز کومی، رییس پلیس فدرال، طرح تحقیقات دوباره از پرونده ایملیش از سوی اف.بی.آی. را در شکستش برابر دونالد ترامپ موثر خوانده است.
خانم کلینتون که هواداران او هنوز از نتیجه انتخابات سه‌شنبه گذشته شگفت‌زده به نظر می‌رسند، گفته علنی کردن قضیه تحقیق دوباره از پرونده ایمیل او از سوی جیمز کومی، رییس اف.بی.آِی. آن هم تنها چند روز مانده به انتخابات، ‘به حال و هوای شاداب کارزار او که از برتری‌اش خبر می داد’، صدمه زده است.
آن طور که به رسانه‌ها درز کرده، این گفته‌ها را خانم کلینتون در تماس تلفنی با حامیان مالی حزب دموکرات مطرح کرده است.
همزمان مخالفان آقای ترامپ به اعتراض علیه انتخاب او به عنوان رییس جمهوری امریکا ادامه دادند و روز شنبه هم در شهرهای بزرگی چون نیویورک و لس‌آنجلس به خیابان‌ها آمدند.
در نیویورک گزارش شده حدود ۲ هزار نفر با شعار “او رئیس جمهور ما نیست” به سوی برج معروف ترامپ حرکت کرده‌اند؛ جایی که دونالد ترامپ زندگی می‌کند.
در شهرهای دیگر امریکا هم معترضان با تجمع‌های خیابانی مخالفت خود با سیاست‌های مناقشه‌برانگیز آقای ترامپ که در دوران کارزارهای انتخاباتی بارها تکرار شد، اعلام کردند.
این در حالی است که به نظر می‌رسد آقای ترامپ در نخستین اظهار‌نظرهای خود پس از پیروزی در انتخابات، لحن ملایم‌تری نسبت به شعارهایش اتخاذ کرده است. برای مثال، او که پیش‌تر گفته بود طرح بیمه درمانی باراک اوباما را متوقف خواهد کرد، اکنون می‌گوید شاید بخش‌های اصلی این طرح را حفظ کند.
در نمونه‌ای دیگر وقتی از آقای ترامپ سوال شده که اکنون که به کاخ‌سفید راه یافته آیا هیلاری کلینتون را به اتهام استفاده از ایمیل شخصی در هنگام وزارت امور خارجه به زندان خواهد انداخت، گفته موضوعاتی چون بیمه همگانی، اشتغال، کنترل مرزها و اصلاح نظام مالیاتی از الویت بیشتری برخوردارند.
دونالد ترامپ روز ۲۰ جنوری سال آینده میلادی با سوگند رسمی در برابر کنگره امریکا، رسما جایگزین باراک اوباما می‌شود که برای دو دوره رئیس جمهوری این کشور بوده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن