برگزیده های سایت

مردم شهر زرنج، خواستار اعدام قاتلان “زکریاى” پنج ساله شدند

صدهاتن با گردهمایى درولایت نیمروز،ازدولت خواستاراشد مجازات قاتلان یک طفل خُردسال گردیدند.

به گزارش خبرگزاری رشد، زکریاى پنج ساله، سه هفته قبل ازمربوطات ناحیۀ اول شهرزرنج مرکز نیمروزاختطاف گردیدوجسدش هفتۀ گذشته یافت شد.

آدم ربایان،جسد طفل راپس ازچهارشبانه روز،از چاه بیرون نموده و زمانى که مى خواستند آن را دریک تعمیررهایشى دولتى درشهرزرنج دفن کنند،دستگیرشدند.پولیس، پسرخالۀ طفل رابا سه تن دیگر بازداشت نموده است.

امروزصدهاتن به شمول خانوادۀ طفل درشهرزرنج گردهم آمده وضمن تقدیرازنیروهاى امنیتى بخاطر گرفتارى آدم ربایان، ازنهاد هاى عدلى و قضایى خواستند که عاملان رابه کیفراعمال شان برسانند.

عبدالقیوم پدر کلان این طفل گفت”درحق ما ظلم شده، نواسه ام به شکل فجیع کشته شده و دولت باید قاتلان زکریا را اعدام کند. ”

این گردهمایى ازسوى نهادفرهنگى”آواى زرنج” ترتیب شده وعبدالهادى بیدارعضو این نهاد گفت، که هدف شان تامین عدالت ومصوونیت اطفال است تاحکومت بیشتر از این متوجه افراد جامعه و به خصوص اطفال باشد.

وى علاوه نمود: ((هر گاه دولت به خواست مردم توجه نکند به حرکات مدنى خود ادامه خواهیم داد.))

اما سمونوال عبدالهادى عزیزى مدیرمبارزه با جرایم جنایى قوماندانى امنیۀ نیمروز گفت که تحقیقات از افراد دستگیرشده،تکمیل گردیده و دوسیۀ آنهاروزشنبۀ آینده به څارنوالى جرایم امنیت داخلى سپرده خواهد شد وبا آنان مطابق قانون برخورد میشود.

قبل ازاین کمیسیون ساحوى حقوق بشر نیمروز، نیز خواهان مجازات قاتلان این طفل گردیده بود.

درسال جارى، پنج طفل درنیمروز اختطاف گردیده که یکتن به قتل رسیده و چهار تن دیگر را پولیس از چنگ ربایندگان رها نموده است.

هفتۀ گذشته موظفین امنیت ملى،یک پسر دو ونیم ساله را که دوهفته قبل اختطاف شده بود، از یک خانه در ناحیۀ اول شهر زرنج نجات داده و دو تن را در پیوند به اختطاف بازداشت کردند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن