افغانستانبرگزیده های سایت

مرد سالاری در کشور،‌ یکی از دلایل تبعیض در برابر زنان است

نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان(نی)، ‌امروز طی مراسمی از روز جهانی همبستگی زنان تجلیل به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ صدیق الله توحیدی رئیس نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان(نی)، امروز در این مراسم گفت: افغانستان هنوز هم درگیر سنت ها است و هنوز هم مرد سالاری به عنوان یکی از دلایل تبعیض در برابر زنان وجود دارد.

وی افزود: یکی از دلایل عقب ماندگی افغانستان، عدم سهم فعال زنان در عرصه سیاسی،‌ اقتصادی، اجتماعی و سایر سکتورها می باشد.

آقای توحیدی تصریح کرد که زنان بخش عظیمی از جامعه افغانستان هستند،‌ اما یا در خانه ها محبوس اند و یا هم مورد بی مهری و بی عدالتی قرار می گیرند.

وی خاطر نشان ساخت: آن عده از بانوانی که در رسانه های افغانستان کار می کنند، علاوه بر مسئولیت های مسلکی خویش،‌ بخش عظیمی از مبارزه را هم پیش می برند.

رئیس نی گفت: فعالان مدنی و آن عده از بانوانی که رضاکارانه برای عدالت می رزمند نیز در زمینه تامین حقوق زنان مسئولیت بزرگی دارند و این مبارزات ادامه خواهد داشت و به این سادگی نیز تامین عدالت در افغانستان میسر نخواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ آن عده از مردانی که معتقد به تساوی و تامین حقوق بشری هستند، ‌در کنار مبارزان زن قرار خواهند داشت و این مبارزه باید پیگیری شود و تنها منحصر به شهر کابل نخواهد ماند.

به باور آقای توحیدی، ‌برگزاری محافل تجلیل از روز جهانی همبستگی زنان، تنها نمادی به خاطر جنبش بزرگ جهانی زنان است، اما مبارزه رنج ها و قربانی های خود را دارد و زنان افغانستان همیشه برای تامین عدالت،‌ دست از مبارزه بر نخواهند داشت.

رئیس نهاد حمایت از رسانه های آزاد افغانستان خاطر نشان ساخت: زنان مسئولیت بزرگی را به عنوان مادران به عهده دارند تا جوانانی را تربیت کنند که دیگر ذهن شان آلوده با افراط گرایی و خشونت نباشد و مردان نیز مکلف اند تا در کنار جنبش زنان افغانستان،‌ از آنان حمایت کنند؛‌ زیرا بدون همکاری این دو جنسیت رسیدن به یک جامعه ایده آل دشوار خواهد بود.

 

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن