افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

مسکو: داستان‌سرایی درباره حمله به اوکراین، از واشنگتن نشأت می‌گیرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه اوکراین مملو از سلاح‌های ناتو شده است، گفت داستان‌سرایی‌ها درباره حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، در واشنگتن هماهنگ می‌شود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، داستان‌سرایی درباره تهاجم قریب الوقوع روسیه به اوکراین که بسیاری از رسانه‌ها در حال انتشار آن هستند، از سوی واشنگتن هماهنگ می‌شود.

زاخارووا شامگاه شنبه طی مصاحبه‌ای اینترنتی توضیح داد: «من می‌توانم بگویم که حمایت رسانه‌ای بی‌سابقه است، زیرا همه منابع غربی سعی می‌کنند که خود را مستقل نشان دهند، اما اکنون منحصراً در خدمت این داستان سفارش‌شده از واشنگتن هستند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی تصریح کرد که هدف از این هماهنگی هراس‌آمیز غرب در مورد حمله ادعایی روسیه به اوکراین در ۱۶ فبروری، تشدید اوضاع و البته فعالیت‌های تحریک آمیز است.

به گفته این مقام روس، این فتنه‌انگیزی‌ها از دو ماه پیش آغاز نشد، بلکه در عرصه میدانی برای درگیری اوکراین از بلندمدت آماده شده که به طور فعال توسط امریکا اداره می شود.

زاخارووا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه اوکراین مملو از تسلیحات ناتو است، گفت حضور مستشاران غربی در این کشور چندین برابر افزایش یافته است.

به نوشته ریانووستی، وی در این‌باره اظهار داشت: «اوکراین مملو از سلاح است، این سلاح هایی است که توسط کشورهای ناتو به رهبری ایالات متحده، بریتانیا و غیره تامین می‌شود. در دو ماه گذشته، مربیان غربی آنها در آنجا زیاد شده‌اند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به برداشتن پرچم انگلیس از سفارتخانه این کشور در کی‌یف واکنش نشان داد.

زاخارووا گفت که داستان برداشته شدن پرچم انگلیس از سفارتش در کی‌یف بخشی از یک حمله اطلاعاتی درباره تهاجم ادعایی روسیه به اوکراین است.

بر این اساس، وی اضافه کرد: «این امر (برداشتن پرچم) زمانی اتفاق می‌افتد که سفارتخانه‌ای رسما کار خود را متوقف می‌کند. این اتفاق به روش‌های مختلف رخ می‌دهد».

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های امریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

پیش از این نیز «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در امریکا با نادرست خواندن ادعاهای مقامات و رسانه‌های غربی درباره حمله این کشور به اوکراین، تاکید کرد که روسیه نه امروز، نه فردا و نه هیچوقتی به اوکراین حمله نخواهد کرد.

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن