افغانستانبرگزیده های سایتشایعات

مشاجره و تهدید بین ارغندیوال و حکمتیار

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی که زمانی حضور آمریکایی ها را در کشور ذلت بار می دانست و همراهی با حکومت افغانستان را ننگ می دانست اما امروز به حکومت یعنی همان آمریکایی ها تسلیم شده است.

از زمان آمدن وی به کابل برای ثبت رسمی حزب اسلامی در وزارت عدلیه افغانستان با مشکل مواجه شده است. هرچند دولت با وی به عنوان رهبر حزب اسلامی قرارداد صلح امضا کرده است اما حزب اسلامی بصورت رسمی بنام عبدالهادی ارغندیوال که خود نیز زمانی از پیروان حکمتیار بود، ثبت شده است.

به همین دلیل حکمتیار به هر دری زده است ت بتواند ارغندیوال را راضی کند تا رسمیت حزب اسلامی را به حکمتیار باز گرداند اما تا کنون بی فایده بوده است.

مذاکرات بین ارغندیوال و حکمتیار بر سر رهبری حزب اسلامی پس از نشست ها متعدد به مشاجره کشیده و دو طرف یکدیگر را تهدید کردند.

حکمتیار از ارغندیوال خواسته است تا بدون هیچ قید و شرطی رهبری حزب اسلامی را به او تحویل دهد. اما ارغندیوال پیشنهاد کرده است که تنها انتخابات شفاف و عادلانه در حزب اسلامی می‌تواند رهبری این حزب را تعیین کند.

اختلاف بین ارغندیوال و حکمتیار به این دلیل افزایش یافته است که حکمتیار تلاش دارد تا پسرش «حبیب‌الرحمان حکمتیار» را رهبر بعدی حزب اسلامی تعیین کند و گفته می‌شود حکمتیار نیز به ارغندیوال هشدار داده است که اگر به مخالفت ادامه دهد سرانجام بسیار بدی در انتظارش خواهد بود و بهای سنگینی را برای این مخالفت پرداخت خواهد کرد.

درحالیکه «حکمتیار» خود را رهبر حزب اسلامی می‌داند اما وزارت عدلیه دولت «عبدالهادی ارغندیوال» را به عنوان رهبر این حزب به رسمیت می‌شناسد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن