اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایت

مشاورین حقوقی، کابل بانک و وزارت شهرسازی در فساد شهرک هوشمند دخیل هستند

گروه حقیقت یاب پرونده‌ی شهرک هوشمند، گزارش خود را به ریاست جمهوری فرستاده است.

یک عضو این گروه می‌گوید که یافته‌های آنان نشان می‌دهد که در این پرونده خلاف کاری‌ها و اجراآت غیرقانونی از سوی مشاوریت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت امور شهرسازی و مدیریت تصفیه کابل‌بانک صورت گرفته است.

رییس جمهور غنی دیرتر قرار داد ۹۰۰ میلیون دالری شهرک هوشمند با خلیل الله فیروزی – مجرم بحران کابل‌بانک – را فسخ و گروهی را برای بررسی این موضوع تعیین کرد.

غلام حسین فخری، عضو گروه بررسی پرونده‌ی شهرک هوشمند گفت: ” با گذشت یک ماه هنوز ریاست جمهوری یافته‌های این گروه را با مردم شریک نساخته است.”

دست کم چندین پرونده‌ی بزرگ فساد اداری و مالی در یک سال پسین در کشور خبرساز شده است؛ اما تا هنوز هیچ یک از این پرونده‌ها پایان روشنی نیافته است.

ظفر هاشمی، معاون سخنگوی رییس جمهور گفته است که حکومت تا هنوز چندین کمیسیون برای بررسی پرونده‌های فساد اداری در اداره‌های حکومتی، ایجاد کرده است.

در همین حال، دیدبان شفافیت دیروز اعلام کرد که بسیاری از اقدام‌های حکومت در راستای مبارزه با فساد اداری بیشتر نمایشی و به هدف جلب توجه جامعه‌ی جهانی بوده است.

هرچند حکومت وحدت ملی تاکید دارد که اقدام‌های زیادی در راستای مبارزه با فساد اداری انجام داده و نمونه‌ی آن هم کمیسیون تدارکات ملی است که زیر نظر رییس جمهور و رییس اجرایی قراردادها بررسی می‌شوند، ولی انتقادهای زیادی نسبت به کار این کمیسیون وجود دارد.

در همین حال روز پیش سازمان شفافیت بین الملل در گزارش سالانه‌ی خود، افغانستان را سومین کشور‌ فاسد جهان معرفی کرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن