افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

مشاور رییس جمهور با حکمتیار دیدار کرد

هیئت حزب اسلامی به رهبری ارغندیوال و محمد اکرم خپلواک مشاور رییس جمهور، با گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در ولایت لغمان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ یک از منابع در حزب اسلامی می گوید که عبدالهادی ارغندیوال رییس گروه سیاسی حزب اسلامی، در ولایت لغمان، با گلبدین حکمتیار رهبر این حزب دیدار کرد.

بعد از ورود نیروهای خارجی تحت رهبری امریکا به افغانستان در سال ٢٠٠١ میلادی، حزب اسلامی به دو گروه تقسیم شد.

یک گروه آن به رهبری گلبدین حکمتیار، بر علیه نیروهای خارجی و حکومت افغانستان، به مخالفت مسلحانه برخواستند و گروه دیگر آن به رهبری عبدالهادی ارغندیوال، در کابل به فعالیت های سیاسی پرداختند.

عبدالهادی ارغندیوال در زمان حامد کرزی رییس جمهور پیشین، به حیث وزیر اقتصاد انتخاب شد.

همچنین منبع یاد شده افزود که محمد اکرم خپلواک مشاور رییس جمهور غنی و رییس دارالانشای شورای عالی صلح نیز دیروز صبح، در لغمان با حکمتیار ملاقات کرد.

قرار بود که حکمتیار، دیروز طى یک نشست در لغمان سخنرانی کند؛  اما به مناست هشتم ثور، بیانیه حکمتیار به امروز ٩ ثور تاخیر افتاد.

بعد از آن که بتاریخ اول میزان سال ١٣٩۵ موافقتنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی به امضا رسید؛ تاکنون چند بار از ظاهر شدن حکمتیار رهبر این حزب، خبرداده شد؛ اما تا کنون این کار صورت نگرفت.

قابل یادآوری است پس از آن که مجاهدین با سقوط دادن حکومت داکتر نجیب الله در هشتم ثور سال ١٣٧١،  قدرت را به دست گرفتند، این روز به نام روز مجاهدین یادآوری و تجلیل میشود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن