اخبار کوتاهافغانستان

مشکلات مرزی را از مجرای دیپلماتیک حل کنید

حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان با انتشار بیانیه ای خواستار حل دیپلماتیک مشکلات مرزی افغانستان و پاکستان و پایان دادن به درگیری های ۳ روزه میان مرزبانان دو کشور شد.

به گزارش، دفتر مطبوعاتی حامد کرزی روز چهارشنبه گزارش داد که رئیس جمهوری پیشین افغانستان از درگیری بین مرزبانان کابل و اسلام آباد در «تورخم» ابراز نگرانی کرده و خواستار حل هر چه زودتر دیپلماتیک مشکلات بوجود آمده در این منطقه شد.
در این بیانیه افزوده شده است که باید هر چه زودتر برای مشکل بوجود آمده میان دو کشور همسایه در مرز تورخم، راه حل دیپلماتیک پیدا شود.
کرزی در این بیانیه افزوده است که افغانستان و پاکستان مشترکات دینی و فرهنگی زیادی دارند و مشکلات موجود بین دو کشور و درگیری مرزی بجز خسارت مالی و جانی به مردم دو طرف مرز، سودی نخواهد داشت.
رئیس جمهوری پیشین افغانستان از مردم خواسته تا از نیروهای افغان حمایت کنند و وی از شجاعت و مردانگی نیروهای افغان در مقابل نظامیان پاکستان ستایش کرده است.
درگیری بین مرزبانان افغانستان و پاکستان در مرز تورخم روز شامگاه یکشنبه گذشته پس از اقدام پاکستان برای بنای ساختمان در این منطقه آغاز شد.
تاکنون در این درگیری ۳ سرباز مرزی افغانستان کشته و ۱۵ تن از آنان زخمی شدند و گزارش ها حاکی است که یک افسر پاکستان در این درگیری ها جان خود را از دست داده است.
برخی منابع افغان ادعا کرده اند که در این درگیری ۲۵ نظامی پاکستان کشته و یا زخمی شده اند.
وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه سفیر پاکستان در کابل را احضار کرد و با ابلاغ مراتب نگرانی افغانستان از بابت درگیری ها در مرز تورخم، گفت که اسلام آباد برخلاف توافقات قبلی نسبت به ایجاد تاسیسات در منطقه مرزی تورخم اقدام کرده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن