افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

معاش خارجی کارمندان شورای امنیت قطع شد

شورای امنیت ملی افغانستان معاش تمامی کارمندان‌اش که توسط برخی سفارت‌ های خارجی تمویل میشد را قطع کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، ناوقت روز پنجشنبه (دوم حوت) در دیدار با جوانان کندهار، هدف از این اقدام را قطع وفاداری کارمندان شورای امنیت ملی به نهادهای خارجی به ویژه سفارت‌‌ها دانسته است.

آقای محب همچنان گفته است:‌ “ما در شورای امنیت ملی تمامی پروژه های خارجی به شمول پرداخت معاش‌ها و دیگر کمک را قطع کردیم، ما این کار را به این خاطر نکردیم که به پول نیاز نداریم، به این هدف معاش خارجی برای کارمندان را قطع کردیم که در یک مرکز و یک اداره که پالیسی امنیتی ساخته می‌شود و در چنین جای معاش کارمند‌اش را یک سفارت خانه بدهد، پس همین کارمند باید وفادار به کجا باشد وطن یا به سفارت خانه؟”

آقای محب تاکید کرده است که هیچ کشور توسط کمک‌های کشورهای خارجی ساخته نشده است، پس باید افغانان از امکانات دست داشته برای ساختن افغانستان تلاش کنند.

مشاور شورای امنیت ملی انتقاد کرده که این اداره در گذشته به یک “کودکستان” بدل شده بود که برای بیرون شدن از این وضعیت اصلاحات تازه را در این شورا آغاز کرده است.

این اظهارات حمدالله محب، با واکنش مشاور پیشین شورای امنیت ملی افغانستان رو به رو شده است.

حنیف اتمر، در اعلامیه دریافت هرگونه پول به هدف “معاش” کارمندان این اداره را در دوره کاری‌اش رد کرده و گفته است که “حقوق ماهوار تمامی کارمندان این شورا ، مطابق بر مقررات دولت و توسط وزارت مالیه افغانستان” پرداخت می‌شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن