اجتماعیافغانستان

معاون ریاست الوزرا طالبان با برخی از دیپلمات های کشورهای خارجی در کابل دیدار نمود

ریاست الوزرا گروه طالبان می‌گوید با نظرداشت اوضاع کنونی، نهادهای امدادرسان و نمایندگی‌های سیاسی کشورها می‌توانند با اطمینان در افغانستان فعالیت کنند.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا طالبان روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار با برخی از دیپلمات‌های کشورهای منطقه، افزود اکنون امنیت در کشور تامین شده است.
در این دیدار برخی دیگر از اعضای کابینه‌ی سرپرست نیز حضور داشتند.
معاون سیاسی ریاست الوزرا گروه طالبان این سخنان را در یک ضیافت افطاری که در آن نمایندگانی از ازبکستان، قزاقزستان، قرقیزستان، ترکیه، ایران، پاکستان، اندونیزیا و رییس یوناما حضور داشتند، ابراز کرد.
محمد حسن حقیار، رییس عمومی مطبوعات و تشریفات معاونیت سیاسی ریاست الوزرا طالبان، به رسانه ها گفت: «این یک دعوت دوستانه افطاری بود که از طرف معاونیت سیاسی برای سفرای کشورهای اسلامی و کنفرانس اسلامی صورت گرفته بود و هر دوطرف بر تامین روابط دوستانه تاکید کردند.»
بربنیاد خبرنامه‌ای ریاست الوزرا طالبان، سرپرست وزارت خارجه طالبان در این دیدار تاکید کرد حکومت سرپرست خواهان روابط نیک با تمامی کشورهای جهان است.
امیرخان متقی به شرکت کنندگان این نشست اطمینان داد خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری تهدید نخواهد بود.
طارق فرهادی، آگاه مسایل سیاسی، می‌گوید: «گروه طالبان باید منافع مردم افغانستان را در نظر بگیرند. دختران تحصیل کنند. زنان در چوکات قواعد اسلامی بتوانند در بیرون کار کنند. در حکومت کار کنند و اقشار دیگر مردم در رهبریت نظام سهم داشته باشد.»
نجیب الله جامع، آگاه سیاسی، نیز گفت: « در کُل روابط سیاسی و دیپلماتیک افغانستان و جهان در یک سال گذشته نشان داد لازم است تا برخی از اصلاحات در داخل کشور ایجاد و در عین زمان گام‌هایی برداشته شود که قوت‌های بزرگ منطقه و جهان برای تعامل و رفت و آمد سیاسی با افغانستان رضایت نشان دهند.»
هرچند افغانستان در نزدیک به دو سال گذشته از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است؛ اما شماری از کشورها مانند ایران، امارات متحده عربی و ترکیه دیپلمات های طالبان را پذیرفته‌اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن