افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

معنی طرح صلح، قطع و پایان حضور جهان در افغانستان نخواهد بود

محمد اشرف غنی رییس جمهور می گوید معنای طرح صلح، قطع و پایان حضور جهان در افغانستان نخواهد بود، بلکه گذار از حضور نظامی به حضور انکشافی و توسعه ای می باشد.

آقای غنی که روز گذشته در مراسم اختتامیه جرگه مشورتی صلح صحبت می کرد گفت که قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح را به عنوان یک نقشه‌ی راه و‌ برنامه عمل دولت افغانستان می پندارد.

او به اعضای جرگه اطمینان داد که برنامه‌ی صلح عقب‌نشینی و فروپاشی  نیست و گفت که حکومت او حاضر است تا زمینه حضور طالبان به عنوان یک شریک و در بازسازی و توسعه افغانستان را فراهم آورد.

رییس جمهور تاکید کرد که صلح به معنای پایان نظام جمهوری اسلامی افغانستان نخواهد بود، بلکه به گفته او  مصالحه سرمایه‌گذاری بر وجوه مشترک و زندگی صلح‌آمیز زیر چتر یک نظام افغانستان‌شمول می باشد.

آقای غنی با خطاب به کشورهای همسایه افغانستان اضافه کرد که”پیام من به تمام کشورهای منطقه و به‌خصوص همسایه پر جمعیت ما پاکستان این‌است که هدیه‌ی پس از صلح چنان بزرگ خواهد بود که رشد اقتصادی شما بالا خواهد رفت. ما صمیمی‌ترین مناسبات را با همه‌ی جهان داریم و می‌خواهیم این صمیمیت در رابطه‌ی ما با پاکستان نیز ایجاد گردد.”

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن