افغانستانتیتر یکجهان

مفتی الازهر:جنگ افغانستان حرام و برادر کشی است/ خواندن نماز جنازه طالبان ناجائز است

در این برهه از زمان که گروه های تبهکار و جنایت پیشه چون طالبان و داعش به خاطر توجیه رفتار های ناشایست خویش مخالفین خود را تکفیر نموده و قتل آن ها را جایز می شمارند اصدار همچو فتوا ها می توانند مردم را از ماهیت ضد دینی این جریان های تکفیری با خبر سازند.

چندی پیش مفتی اعظم الازهر مصر فتوایی را صادر نمود که بر اساس آن جنگ طالبان را در افغانستان غیر مشروع، کاملاً حرام و برادرکشی خواند در این فتوا طالبان را لشکر جهل و خواندن نماز جنازه آنان ناجائز دانسته شده است نامبرده تأکید نموده است که نیروهای امنیتی و دفاعی دولت افغانستان در این جنگ بر حق اند و کشته شدگان آنان شهید می باشند.

در این برهه از زمان که گروه های تبهکار و جنایت پیشه چون طالبان و داعش به خاطر توجیه رفتار های ناشایست خویش مخالفین خود را تکفیر نموده و قتل آن ها را جایز می شمارند اصدار همچو فتوا ها می توانند مردم را از ماهیت ضد دینی این جریان های تکفیری با خبر سازند.

طالبان، داعش، بوکوحرام و سایر گروه های افراط گرا و تروریست همواره فعالیت های ضد دینی و انسانی خویش را در راستای دفاع از اسلام عنوان نموده و مخالفین سیاسی خویش را کافر خوانده و فتوای مرگ شان را صادر می نمایند چنانچه هزاران انسان در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لیبیا و … از سوی این جنایتکاران تیرباران شدند و یا گردن زده شدند.

این گروه های تکفیری و تروریست در محلات عامه، مساجد، زیارتگاه ها، شفاخانه ها و جاده ها حملات تروریستی، تهاجمی و انتحاری خویش را سازمان دادند و ده ها انسان مسلمان را به شهادت رساندند حمله بر مسجد جامع وزیر محمد اکبرخان، حمله بر مسجد شیر شاه سوری، حمله بر نمازگزاران در مسجد در فاریاب، حمله بر شفاخانه زایشگاه در دشت برچی و حملات بی شماری که در آن عالمان دین، نمازگزاران و مردم بی دفاع عمداً هدف قرار گرفتند.

این همه جنایت های که همه آن ها ظاهراً تحت عنوان دفاع از ارزش های دینی و باور بر اینکه قربانیان مباح الدم اند و باید کشته شوند، صورت گرفته است از این رو است که این همه بی رحمی ها در کشور های اسلامی به ویژه در افغانستان جاری است.

در تازه ترین مورد، طالبان یک دختر خانم و یک پسر را در مربوطات ولسوالی قرباغ ولایت غزنی از موترها پایین نموده با خود بردند و در نتیجه محکمه صحرایی آنان را تیرباران و جسدهای شان را در ولسوالی اندر ولایت غزنی انداختند این جنایت پیشه ها در آستانه که دولت افغانستان تلاش دارد تا گفتگوها را با آنان آغاز نمایند حملات خود را شدت بیشتر بخشیده و مردم ملکی را هدف قرار می دهند.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه علمای دینی به پیروی از مفتی الازهر، صدای خود را در برابر این همه بدعت ها و جنایت ها بلند کنند و به مردم آگاهی دهند که رفتار افراطیون مذهبی و تروریستان وجهه دینی ندارند، آنها صلاحیت قتل و کشتار انسان ها را ندارند بلکه خدای عزوجل کشتن یک انسان را معادل کشتن تمامی انسان ها دانسته و به آن جواز نداده و انسان ها را از آن بازداشته است.

اقشار مختلف جامعه نیز وجیبه دارند که در برابر تروریستان قد علم نمایند و برای تأمین امنیت و ثبات سراسری در کشور با نیروهای دفاعی و امنیتی همکاری نمایند تروریستان را در مناطق خود جای ندهند و در صورت موجودیت این تبهکاران دهشت افگن، به نیروهای دفاعی و امنیتی خبر داده و مسئولیت شهروندی خود را ادا نمایند.

رسانه های کشور نیز وظیفه دارند مردم را آگاهی دهند تا فریب توطئه ها و دسایس دشمنان افغانستان را نخورند و در برابر تروریستان موضع مشخص اتخاذ نموده برای حفظ ارزش های اساسی و نظام جمهوری اسلامی افغانستان تبلیغات منسجم و هماهنگ نمایند و این پیام واضح مردم را به جامعه جهانی برسانند که مردم افغانستان هرگز خواستار رژیم سیاه طالبان نیستند.

عارف نظری

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن