اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایت

مقامات دولتی موازی با مخالفین علیه خبرنگاران خشونت می کنند

مسوولین نهاد حامی خبرنگاران و رسانه های آزاد موسوم به “بازار رسانه ها” از افزایش آمار خشونت علیه خبرنگاران طی یک هفته اخیر ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ حامد پویا مسئول بازار رسانه ها امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: خشونت علیه خبرنگاران از سوی برخی از مقامات دولتی موازی با مخالفین دولت نگران کننده است.

وی افزود: دریک هفته گذشته هشت خبرنگار در بخش‌های مختلف کشور مورد خشونت قرارگرفته است.

وی علاوه کرد: این خبرنگاران از سوی مقامات دولتی در مرکز و ولایات کشور تهدید به مرگ نیز شده‌اند.

پویا با بیان اینکه وضعیت خبرنگاران در کشور نگران کننده است گفت: هفته گذشته، هفته وحشت برای خبرنگاران بود.

مسئول بازار رسانه ها با انتقاد تند از سران حکومت وحدت ملی گفت: هیچ یک از وعده های  سران حکومت برای خبرنگاران تاکنون عملی نشده و فقط در حد شعار به روی کاغذ باقی مانده است.

وی هشدار می دهد: اگر وضعیت خبرنگاران به همین منوال ادامه یابد و به قضایای خشونت علیه خبرنگارن رسیدگی صورت نگیرد،  این پل ارتباطی صدمه دیده و فاصله میان مردم و حکومت زیاد خواهد شد.

مسئول بازار رسانه ها می‌گوید: شماری از فساد پیشگان که در سطوح بلند دولتی کار می‌کنند، موازی با تروریستان علیه خبرنگاران خشونت می کنند.

عبدالصبور سریر مدیرمسول روزنامه افغانستان تایمز که دو روز قبل ازسوی افراد مسلح  ناشناس مورد لت و کوب قرار گرفته بود نیز می گوید که با هیچ کسی خصومت شخصی نداشته و شب هنگام بدون کدام جرم مورد لت و کوب قرار گرفته است.

سریر که از ناحیه چشم به شدت صدمه دیده گفت: ساعت ۹ شب از دفتر به طرف خانه در حرکت بودم  که افراد ناشناس مسلح من را  از موتر پایین کرده و مورد لت و کوب قرار داد و موتر و وسایل کاری‌ام را با خود برده اند.

وی افزود: از افرادی که به او حمله کرده آگاهی ندارد و تا هنوزهم کسی در این ارتباط بازداشت نشده است.

وی می گوید تمام رسانه ها و خبرنگاران تحت تهدید مخالفین دولت قرار دارد باید دولت در زمینه مصوونیت خبرنگاران کار جدی را روی دست بگیرد.

محمد رقیب فیاض –کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن