اجتماعیبرگزیده های سایت

مقبره سردار محمد داوود خان اعمار می گردد

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور دستور ایجاد یک کمیسیون به خاطر اعمار مقبره شهید سردار محمد داوود خان را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ رئیس جمهور ایجاد کمیسیون مذکور را در جریان دیدارش با محمد نادر نعیم و بزرگان و متنفذین ولایت کندهار در پی آن صادر کرد که آنان خواستار اعمار مقبره رئیس جمهور فقید افغانستان در تپه تاج بیک شهر کابل گردیدند.

رئیس جمهور کشور گفت که به خاطر اعمار مقبرهء شهید سردار محمد داوود خان و اعضای خانواده اش علاوه بر هزینه که از سوی دولت تخصیص داده خواهد شد، مبلغ ۲۰ هزار دالر را نیز از پول شخصی خویش به مصرف خواهد رساند.

رئیس جمهور غنی افزود که برای مصارف متباقی اعمار مقبره رئیس جمهور فقید کشور و اعضای خانواده اش، یک صندوق وجهی نیز ایجاد گردد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که در ترکیب کمیسیونی که طرح و پلان گذاری امور ساختمانی مقبره شهید سردار محمد داوود خان را به عهده خواهد داشت، نماینده گان نهاد های امنیتی و دفاعی کشور نیز شامل خواهند بود.

رئیس جمهور در اخیر گفت که دولت بجا نمودن عزت و احترام شهید سردار محمد داوود خان را منحیث رئیس جمهور اسبق افغانستان وظیفه و مسئولیت خود می داند.

در این دیدار وزیر اطلاعات و فرهنگ، وزیر دولت در امور پارلمانی، نماینده خاص رئیس جمهور در امور سیاسی و معین سیاسی وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن