تیتر یک

ملا برادر طالبان به به ترکیه و عربستان می رود

ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی گروه طالبان، قرار است در رأس یک هیأتی به کشورهای ترکیه و عربستان سفر کند.
این نخستین سفر خارجی ملا برادر بعد از به قدرت رسیدن دوباره‌ی طالبان خواهد بود.
به گفته‌ی منابع مرتبط با طالبان، سفر ملا برادر به ترکیه برای روز پنج‌شنبه، نوزدهم اسد برنامه‌ریزی شده است. او و هیات همراهش در این سفر با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه نیز دیدار خواهند کرد.
برخی از چهره های سرشناس طالبان از جمله هدایت الله بدری، سرپرست پیشین وزارت مالیه گروه طالبان، و شماری از مسوولان نهادهای امنیتی و استخباراتی نیز در ترکیب این هیات دیده می‌شود و این هیات هشت‌نفری ملا برادر را در این سفر همراهی خواهند کرد.
جزییات بیشتر از سفر احتمالی ملا برادر به ترکیه و عربستان در دست نیست. طالبان و دفتر معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای این گروه تاکنون به‌گونه‌ی رسمی در این مورد این سفر چیزی نگفته‌اند.
ملا برادر در جریان دو سال گذشته هیچ سفر خارجی نداشته و سیاست‌های خارجی گروه طالبان را در تمام سطوح آن مولوی امیرخان متقی (سرپرست وزارت خارجه طالبان) مدیریت کرده است.
رسانه‌های ترکی نیز در مورد ملاقات احتمالی اردوغان و ملا برادر چیزی گزارش نداده‌اند.
ملا برادر از چهره‌های کلیدی امارت اسلامی است. او رهبری تیم مذاکره‌کننده امارت اسلامی را در سال ۲۰۲۰ برای امضای توافقنامه دوحه به عهده داشت. سفر این چهره‌ی کلیدی امارت اسلامی به خارج از افغانستان، آنهم پس از دو سال در حالی برنامه‌ریزی شده که طالبان برای کسب مشروعیت بین‌المللی تلاش می‌کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن