افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

ملا حسن آخند: جامعه جهانی با اعمال تحریم حقوق بشر در افغانستان را پایمال می‌کند

ملا محمد حسن آخند؛ رییس الوزاری حکومت طالبان با انتقاد از جامعه جهانی در مورد اعمال تحریم بر این گروه می‌گوید که جهان با این کارشان حقوق بشر را در افغانستان لگدمال می‌کند.

رییس الوزاری حکومت طالبان امروز چهارشنبه، ۲۹ جدی در نشست اقتصاد افغانستان گفت: « آنانی‌که‌ ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند، با اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها خود شان حقوق بشر را پامال می‌کنند. اگر واقعا درد جامعه بشری را داریم بیایید از راه تفاهم گام‌های واقعی به سوی بیرون برآمدن از معضل بشری برداریم.»

محمد حسن آخند افزود: « امارت اسلامی برای خودش کمک نمی‌خواهد، بلکه از کشورهای جهان، به ویژه کشورهای اسلامی، می‌خواهد که به مردم افغانستان کمک‌های بشردوستانه فراهم کنند کمک‌های کوتاه مدت راه‌حل نیست ما باید تلاش کنیم تا راه‌های را دریابیم که بتوانیم مشکلات را به گونه بنیادی حل سازیم.»

او دولت اشرف غنی و خود او را فاسد عنوان کرده و گفته است دنیا از حکومت او دفاع می‌کرد، اما حالا که دامنه‌ فساد از افعانستان برچیده شده، «چی دلیلی وجود دارد که دنیا افعانستان را به رسمیت نمی‌شناسد؟»

رییس‌الوزرای طالبان همچنین گفت که «حکومت تازه» در افغانستان امنیت سراسری را تامین و فساد را از بین برده است؛ اما وضعیت بد اقتصادی مردم به‌علت محدودیت‌ها و مسدود ماندن سرمایه افغانستان پیش آمده است.
به گفته او امنیت در افغانستان تامین شده‌است و سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

محمد حسن آخند همچنین از کشورهای اسلامی خواست که در به رسمیت شناختن حکومت طالبان پیش قدم شوند.

از سویی هم، عبدالسلام حنفی معاون رییس الوزرا در این نشست گفت که در دو دهه‌ گذشته، اقتصاد افعانستان به کمک‌های خارجی استوار بود و ۷۵ درصد منابع کشور به کمک‌های خارجی بستگی داشت، اما این کمک‌ها ناموثر بود و زمینه‌ فساد را به وجود آورد.

عبدالسلام حنفی در کنفرانس اقتصاد افغانستان: ادامه‌ی تحریم‌ها و منجمد ماندن پول افغانستان مشکلات زیادی را در کشور به بار آورده است.
او افزود که امارت اسلامی نمی‌خواهد استقلالیت اقتصاد کشور را قربانی شرط‌های تمویل کننده‌گان کند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن