افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

ملت افغانستان داکتر ناکامورا را شخصیت عظیم خود می دانند

رییس جمهور غنی در دیدار با خانواده تتسو ناکامورا گفته است که مردم افغانستان او را به حیث یک شخصیت عظیم خود می داند و خانواده او در قلب های مردم افغانستان جا دارد.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که رییس جمهور غنی شام روز گذشته(جمعه، ۱۵قوس) با خانم و دختر داکتر تتسو ناکامورا در ارگ دیدار کرده و با آنان ابراز همدردی کرده است.

رییس جمهور غنی ناکامورا را شخصیت بزرگ و زحمت کش خوانده که با فعالیت هایش در ۲۲ سال گذشته در بخش هایی از ولایات شرقی افغانستان، زندگی مردم را تغییر داده است.

غنی خاطرنشان کرده که کشته شدن داکتر ناکامورا یک فاجعه بزرگ است و تمام مردم افغانستان از این رویداد، سوگوار اند.

رییس جمهور خاطرنشان کرده که مردم افغانستان داکتر تتسو ناکامورا را به عنوان یک شخصیت عظیم خود می دانند و خانواده وی در قلب های مردم جا دارد. کار و فکر داکتر ناکامورا در بخش مهار آب ها به قوت دوام خواهد یافت.

غنی همچنان تاکید کرده که به پاس و احترام داکتر تتسو ناکامورا، در مراسم ویژه ای پیکر او مشاعیت می شود و نیز پروژه های او در ولایت های ننگرهار و کنر به نام ناکامورا مسمی خواهد شد.

او عاملین کشتن داکتر ناکامورا را دشمنان آبادی، ترقی و پیشرفت افغانستان خوانده، تاکید کرده که وظیفه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان است که عاملین و افرادی را که در ترور داکتر ناکامورا دست داشتند، شناسایی و بازداشت کنند.

در این دیدار خانم و دختر داکتر ناکامورا از تسلیت و همدردی رئیس جمهور کشور و مردم افغانستان قدردانی کرده اند.

داکتر تتسو ناکامورا، رئیس موسسه «PMS» صبح روز چهارشنبه(۱۳ قوس) در حمله مردان مسلح بر موتر حامل اش در ناحیه اول شهر جلال آباد زخمی شد، و پس از آن در اثر زخم های شدید جان داده است.

ترور ناکامورا با واکنش های گسترده در میان شهروندان افغانستان روبرو شد و آن ها به یاد او در چندین شهر شمع افروزی کردند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن