افغانستانبرگزیده های سایت

ممنوع شدن استفاده و فروش”پتاقی” از سوی پولیس کابل

پولیس کابل اعلام کرده است در آستانه عید فطر از خرید و فروش پتاقی، سلاح‌های پلاستیکی و شلیک‌های شادیانه که سبب برهم زدن امنیت و تشویش مردم می‌شود، جلوگیری می‌کند.

در یک ابلاغیه فرماندهی پولیس کابل که روز شنبه یازدهم جوزا نشر شد، آمده است که بر اساس فیصله رهبری فرماندهی امنیه کابل منسوبان پولیس وظیفه گرفته‌اند تا از خرید و فروش پتاقی، سلاح‌های پلاستیکی و وسایل آتش‌زا جلوگیری کنند. به باور مسوولان پولیس کابل استفاده پتاقی و شلیک‌های شادیانه افزون بر آزار و اذیت شهروندان، زمینه‌ی سوء استفاده مجرمان و اخلال‌گران امنیت را نیز فراهم می‌کند.

در این ابلاغیه از باشنده‌گان کابل خواسته شده است که از انجام کارهای که سبب تشویش و برهم زدن امنیت می‌شود، خودداری کنند. هم‌چنان از مردم خواسته شده است تا به کودکان‌شان بفهماند که وسایل آتش‌زا و سلاح‌های پلاستیکی نخرند.

پولیس باشنده‌گان کابل را در این ابلاغیه ترغیب کرده است که به «منظور گرفتاری فروشنده‌گان باروت(پتاقی) وسایل آتش‌زا و سلاح‌های پلاستیکی با منسوبان پولیس ملی خویش همکاری همه جانبه کند» تا با عاملان آن برخورد قانونی شود.

این در حالی که فقط چند روز محدود به عید فطر مانده است. همه‌ساله با آمدن عید وسایل آتش‌زا و سلاح‌های پلاستیکی در بازار بیش‌تر از پیش عرضه می‌شود و خرید و فروش آن بازار گرمی دارد. بیش‌تر خریداران این نوع کالاها در بازار کودکان‌اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن