اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایت

مهاجمان مسلح بر شبکه رادیو نسیم ولایت دایکندی حمله کردند

مهاجمان ناشناس، شبکه رادیو نسیم در ولایت دایکندی را هدف یک بم دستی قرار دادند و صاحب امتیاز این رادیو را لت وکوب کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ مهدی موحدی، مدیر مسوول رادیو نسیم، می گوید که حوالی ساعت دوازده سه شنبه شب دو مهاجم  وارد اتاق رضا واحدی، مالک این رادیو شدند واو را لت کوب کردند.

به گفتۀ موحدی، پس از آن که این مهاجمان محل را ترک کردند، ازیک استقامت دیگر بالای ستدیوی رادیو نسیم  بم دستی پرتاب شد که در پی آن برخی بخش های از ساختمان  این رادیو تخریب گردید.

او، می افزاید:آنان رویداد های مربوط به ولایت دایکندی را تحت پوشش قرار میدهند و پیش از این نیز خبرنگاران شان مورد تهدید قرار گرفته بودند.

بااین حال، شیر محمد انتظار، سخنگوی والی دایکندی می گوید: این رویداد از سوی  طالبان وسایر گروه های مخالف مسلح دولت انجام نشده و به احتمال قوی خصومت های شخصی عامل اصلی حمله بالای رادیو نسیم می باشد.

به گفتۀ او، والی دایکندی به نهادهای امنیتی و کشفی دستور داده است که در این مورد تحقیق کنند و عاملان حمله بالای این رادیو را شناسایی وبازداشت نمایند.

این در حالیست که پیش از این نیز در برخی از ولایت های کشور از جمله در ولایت های ننگرهار و کندز  رادیو های محلی هدف حملات مسلحانه قرار گرفته اند؛ اما  به گفته ی نهادهای حمایت از رسانه ها و خبرنگاران در کشور، تاکنون عاملا ن هیچ یک از حمله بالای رسانه ها و خبرنگاران شناسایی و بازداشت نشده اند.

در آخرین مورد، مسولان در ولایت کندز  گفتند که هنگام سقوط دوباره  شهر کندز بدست طالبان، افراد مسلح مربوط به این گروه بالای شبکه رادیو روشنی در این شهر حمله کردند و تمام وسایل آن را تخریب نمودند؛ اما گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن