افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

مکاتب فیض محمد کاتب، سیدالشهداء و زینب کبری دارای ساختمان می‌ِشوند+عکس

هیاتی متشکل از رییس معارف شهر کابل، مشاور ارشد وزارت معارف، ‌رییس انجینیری وزارت معارف و رئیس ساختمان‌های وزارت معارف، رییس نظارت وزارت معارف، مدیر حوزه سیزدهم تعلیمی و نماینده موسسه ادرا امروز به ناحیه سیزدهم شهر کابل رفتند.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ طی چند روز اخیر موضوع نداشتن تعمیر برخی از مکاتب در غرب کابل در رسانه ها دست به دست می‌ِشُد و خشم مردم را برانگیخته بود.
هیات وزارت معارف کشور امروز به همین منظور به ناحیه سیزدهم شهر کابل رفت و این موضوع را مورد بررسی قرار داد.
این هیات وعده سپرد که به زودی برای مکاتب فیض محمد کاتب، سیدالشهداء و زینب کبری ساختمان اعمار خواهد شد.
محمد سعید منصور رییس معارف شهر کابل گفت: چندی قبل گزارشاتی به نشر رسیده بود که گویا این مکاتب تعمیر ندارند و شاگردان در فضای آزاد درس می‌خوانند.
آقای منصور ادامه داد: «برای فعلا سه تعمیر برای شاگردان لیسه فیض محمد کاتب به گونه‌ی مقطعی گرفته‌ایم و روند ساخت تعمیر برای این مکتب نیز به زودی آغاز خواهد شد».
میر ابراهیم ذکی مدیر پروژه موسسه ادرا نیز در قالب این هیات به ناحیه سیزدهم شهر کابل رفته بود و روند بررسی و. ارزیابی شان را برای ساختمان‌های این مکاتب را تکمیل کرد.
آقای ذکی گفت: «موضوع مکاتب غرب کابل در اولویت کار ما قرار دارد. در آینده نزدیک دو تعمیر برای مکتب سیدالشهداء، دو تعمیر برای مکتب فیض محمد کاتب و یک تعمیر نیز برای مکتب زینب کبری با بودجه کشور جاپان ساخته خواهد شد».
قابل ذکر است که این پروژه‌ها بر اثر سعی و تلاش‌های محمد عارف حیدری فعال سیاسی و فرهنگی به نتیجه رسیده است.
متنفذین و باشندگان غرب کابل از فعالیت‌های محمد عارف حیدری در راستای دنبال کردن روند مکتب سازی در این منطقه تقدیر و سپاسگذاری کردند.
باید گفت که امروز دو موتر کتاب نیز برای مکاتب فیض محمد کاتب و سیدالشهداء توضیع گردید.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن