افغانستانبرگزیده های سایت

مکان های آموزشی را مراکز انتخاباتی نسازید

طالبان از مسئولان تمامی نهادهای آموزشی خواسته‌اند که در این نهادها اجازۀ ایجاد هیچ‌گونه مراکز کمپاینی و انتخاباتی را ندهند.

کمیسیون آموزش‌وپرورش و تحصیلات عالی طالبان در اعلامیه‌یی که امروز چهارشنبه ( ۲۷ سنبله) به رسانه‌ها فرستاده نوشته است که نمی‌خواهند در حملات این گروه به غیرنظامیان، استادان و دانش‌آموزان «زیان جانی و مالی» وارد شود.

اعلامیه افزوده که برگزار کننده‌گان روند انتخابات می‌خواهند با ایجاد مراکز کمپاینی و انتخاباتی در داخل نهادهای آموزشی از این مراکز، منسوبان آموزش‌وپرورش و استادان در این راستا کار گیرند.

در اعلامیۀ طالبان آمده است «این کمیسیون در تمام مناطق شهری و اطرافی کشور از کارمندان، معلمین، مدرسین و مدیران مکاتب می‌خواهد که در ادارات تعلیمی خود اجازۀ ایجاد هیچ‌گونه مراکز کمپاینی و انتخاباتی را ندهند و نه هم استادان و شاگردان به حیث کارمندان انتخاباتی وظیفه اجرا کنند.»

هنوز حکومت و کمیسیون انتخابات در این باره واکنشی نشان نداده‌اند. اما پیش از این وزارت معارف گفته‌بود که حاضر نیست پس از این مکتب‌ها را در اختیار روندهای سیاسی به ویژه انتخابات قرار دهد.

نوریه نزهت، سخنگوی این وزارت حدود دو ماه پیش به رسانه‌ها گفته بود که از بُعد مالی و آموزشی این کار برای معارف افغانستان زیان‌آور است.

او گفته‌بود که این وزارت طرح بدیل مکتب‌ها را برای کارگیری از مکان‌های دیگر چون مسجدها، در روندهای انتخاباتی به کمیسیون مستقل انتخابات و حکومت ارایه کرده است.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری تا ۱۱ روز دیگر به روز ششم ماه میزان برگزار شود. تأمین امنیت این انتخابات از بزرگ‌ترین آزمون‌های حکومت و متحدانش به شمار می‌رود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن