اجتماعیبرگزیده های سایتتیتر یک

مکتب “فیض محمد کاتب” صاحب تعمیر کرایی شد

در نتیجه سعی و تلاش‌های شبانه روزی محمد عارف حیدری بنیانگذار موسسه تحصیلات عالی ابوریحان و فعال مدنی، مکتب “فیض محمد کاتب” واقع در غرب کابل بعد از مدت‌ها صاحب تعمیر کرایی گردید.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمد عارف حیدری بنیانگذار موسسه تحصیلات عالی ابوریحان هنگام انتقال شاگردان مکتب فیض محمد کاتب از روی خاک و آفتاب به تعمیر کرایی گفت: تعمیر کرایی برای ما قابل قبول نیست، باید تعمیر اصلی مکتب درست شود.

شاگردان مکتب فیض محمد کاتب واقع در شهرک اتفاق غرب کابل مدت ها بدون تعمیر و خیمه روی خاک و آفتاب درس می خواندند که باعث پیدایش امراض مختلف میان آن‌ها شده بود.

محمد عارف حیدری بنیانگذار موسسه تحصیلات عالی ابوریحان و فعال مدنی گفت: مسوولین وزارت معارف به وعده های اصلی که به ما داده بودند عمل نکرده اند.

آقای حیدری افزود: خواست ما و مردم شهرک اتفاق فقط کرایه یک تعمیر نیست بلکه اعمار تعمیر اصلی مکتب فیض محمد کاتب است.

بنیانگذار موسسه تحصیلات عالی ابوریحان از مسوولین وزارت معارف یک بار دیگر به جدیت خواست به وعده خود عمل کنند و در قسمت کمبود معلمین هم توجه جدی نماید.

آقای حیدری هشدار می دهد که اگر مسوولین وزارت معارف به وعده های خود عمل نکنند ما دست به اعتراضات گسترده زده و به داد خواهی خویش ادامه می دهیم.

در همین حال حجت السلام جمعه خان محمدی امام مسجد شهرک اتفاق گفت: من به نمایندگی از مردم شهرک اتفاق تشکر ویژه از زحمات محمد عارف حیدری دارم که حد اقل فرزندان ما را صاحب یک تعیمر کرایی ساخت.

وی، از محمد عارف حیدری بنیانگذار موسسه تحصیلات عالی ابوریحان خواست که درآینده نیز با مردم شهرک اتفاق همکاری نماید تا این منطقه صاحب تعمیر اصلی مکتب شود.

احمد رستگار مدیر لیسه فیض محمد کاتب گفت: من منحیث مدیر لیسه از جوان پرکار و خدمتگذار جامعه محمد عارف حیدری تشکر می کنم.

وی از معلمین لیسه خواست که در قسمت تدریس نسل آینده تلاش کنند تا در آینده مثل محمد عارف حیدری خدمتگذار ملت افغانستان باشند.

وی افزود: هشت هزار شاگرد در زیر آفتاب سوزان و روی خاک مشغول فراگیری علم بودند که امروز الحمدالله در نتیجه سعی تلاش آقای حیدری به سایه انتقال داده شد.

مدیر لیسه کاتب گفت: تعمیری که به کرایه گرفته شده است از نگاه  مکان، بهداشت و آب قابل قناعت است، اما ما خواهان اعمار تعمیر اصلی مکتب فیض محمد کاتب هستیم.

قابل یاد آوری است که مکاتب خاتم الانبیا، امام جعفر صادق، بی بی خدیجه، آصف مایل، قلعه علی مردان، خاتم المرسلین، مفید، توحید، کته بلندی و مکتب ابتدائیه رسالت نیز در نتیجه تلاش محمد عارف حیدری در مناطق مختلف کابل ایجاد و افتتاح گردیده است.

محمد رقیب فیاض/ کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن