افغانستانبرگزیده های سایتتحلیلتیتر یک

مگر شما حکومت خوب هستید؟

ملک ستیز در واکنش به سخنان اخیر عمران خان صدر اعظم پاکستان نوشت:»

آقای عمران خان!

ایکاش این «حکومت خوب» را شما برای ما پیش‌بینی نمی‌کردید. مگر شما حکومت خوب هستید؟

– بربنیاد پژوهش‌های معتبر و بی‌طرف دنیا حکومت شما در ۵۳ در صد حملات هراس‌افگنی دنیا دست داشته است. (گزارش اطاق فکری ورجینیا مطالعات امنیتی جهانی)

– حکومت شما معروف‌ترین نهاد سیاسی در جهان است که جنگ‌های نیابتی را در منطقه رهبری می‌کند. (احمد رشید، نویسنده‌ی پاکستانی)

– حکومت شما خانه‌ی وحشتناک‌ترین آدم‌کشان دنیا است. به یاد دارید، وقتی خبر دست‌داشتن حکومت شما در قتل عمدی یوگوس وارتر خبرنگار معروف افشا شد، بارک‌اوباما گفت پاکستان خانه‌اش را از انسان‌های وحشتناک نتکانده‌است.

– حکومت شما ۶۵ در صد حمایت دکترین کارتر، ریگان و بوشِ پدر را که به جهادیزم افغانستان در جریان جنگ سرد سرازیر کرد دزدیده است و زیربنا های پاکستان را ساخته است. (پرویز مشرف، در خط آتش)

– حکومت شما ارتش رسمی و فعال یک دولت تاریخی را در جنگ نیابتی به نفع ذراد خانه‌های مافیایی ریاض و اسلا‌آباد نابود کرده است. (سخن‌رانی نواز شریف در پارلمان ۱۹۹۲)

– حکومتی‌ شما بزرگ‌ترین قاچاق‌بر دنیا عبدال‌قدیر خانه را مامور کرد تا نقشه‌ی برنامه های هسته‌یی تقویت هایدروجن را از امستردام بدزدد. (پژوهش کیک زرد آخرین لایه‌ی هسته‌یی شدن، مردی‌که بم و آتش فروخت، ملک ستیز)

– حکومتی که رهبران دینی آن عیاش‌ترین چهره های شیخ‌نشینان را شکست داده است و از میان فقیرترین‌ها سربازگیری می‌کند. (فلیب جارکور، خبرنگار تلوزیون ی۱ دنمارک)

حالا شما مژده‌ی حکومت بهتر برای ما می‌دهید. بهتر است به بحران اجتماعی خود رسیدگی کنید. به خواست‌های برحق پشتون‌ها پاسخ انسانی دهید. بحران ژیوپولیتیک بلوچستان را بپردازید. ناخشنودی شیعه‌هایی را وارسی کنید که قربانی قتل‌ عام می‌شوند. آن‌گاه اگر حکومت خوب را دارا بودید، به ما نیز مشوره دهید.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن