افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

مگر کشتار معذرت می خواهد؟

تکه ای از خاک افغانستان را به همراه هزاران قربانی تقدیم طالبان کردند و زمانیکه دیگر کسی برای مردن نمانده بود از مردم تنها معذرت خواست! آنهم رییس عمومی امنیت ملی

به گزارش خبرگزاری رشد، به نقل از شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، هنوز در بهت بحران قندوزی بودیم که با رها شدن از سوی دولت توسط طالبان به خاک و خون کشیده شد و کوچه های شهر شاهد اجساد مردمی است که از فرط گرسنگی جان داده اند که رییس عمومی امنیت ملی از مردم قندوز معذرت خواست و رییس جمهور سخنرانی کرد.

معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی به دلیل غفلت در حفاظت از مردم ولایت قندوز معذرت خواست و دلیل عمده سقوط این ولایت را اختلاف میان والی و اعضای شورای ولایتی عنوان کرد.

رییس جمهور نیز بخش عمده چالش های امنیتی در ولایت های قندوز، هلمند، ارزگان و … را استقرار افراد غیرحرفه ای در پست های مهم دفاعی و امنیتی می داند.

قبل از این گفته های رییس جمهور محترم، تمامی مردم افغانستان به حقیقت وجود مقامات بی لایق در بیشتر پست های مهم دولتی آگاه بودند و وقت غنی برای گفتن چنین خبر کهنه ای به هدر رفت.

رییس جمهور و رییس امنیت ملی می توانستند به جای ایفای نقش فردی که هیچ نقشی در حکومت ندارد، اعتراف می کردند که بحران قندوز تنها به وجود دلیل رییس جمهور و مقامات بی کفایت است، شاید این گفته مرهمی بر زخم قندوز می بود.

ماه ها قبل از بحران قندوز، مردم فریاد کمک سر داند اما این بی تفاوتی ها دولت، قندوز را در باتلاق محاصره ای فرو برد که حتی فرصت نجات کودکان را از مردم گرفت.

حال، چگونه در چنین جنگی ناکام ماندیم و شاهد اجساد کودکان در کوچه های شهر بودیم که از فرط گرسنه گی جان دادند در حالی که مقابل هر نیروی طالب، صدها نظامی دولتی قرار داشت و اگر تانک ها و مهمات را به جای تحویل به طالبان برای امنیت مردم استفاده می کردند، اکنون شاهد قربانی شدن مردم نبودیم و طالبان دیگر قدرتی برای جنگ نداشتند.

قندوز را دولت نابود کرد، زمانی که دست به استقرار نظامیان بی رحم تر از طالبان زدند و آنگاه تبدیل به جهنم شد که از ارگ گرفته تا والی جان مردم را قربانی معامله گری خود کردند.

عذر بدتر از گناه رییس امنیت برای توجیه عملکرد خود، دلیل آوردن برای شکست در قندوز است که اختلاف و اولویت مبارزه با داعش را عنوان می کند.

مقامات می توانند غیرت و مردانگی را از سربازان خط مقدم جنگ فرا گیرند که بارها شدن از سوی رهبران خود همچنان برای امنیت مردم، جان می دهند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن