اجتماعیاخبار کوتاهاقتصادیبازسازی

میثاق شهروندی را بورد مشترک بین‌الوزارتی رهبری کند

 

 

رییس جمهور غنی دیروز برای سرعت بخشیدن به امور برنامه‌ی میثاق شهروندی، جلسه‌یی را با حضور نمایندگان شماری از وزارت‌ها در ارگ برگزار کرد.

به گزارش رشد، در این نشست وزرای صحت عامه، معارف، زراعت، اقتصاد، انکشاف دهات، سرپرست اداره مستقل ارگان‌های محلی، شماری از معینان، مشاوران و همکاران تخنیکی حضور داشتند.

این جلسه سه پیامد مشخص داشت و رییس جمهور غنی تاکید کرد که امور رهبری برنامه میثاق شهروندی را، بورد مشترک بین‎‌الوزارتی به عهده بگیرد.

آقای غنی گفت که این برنامه از مهم‌ترین کارها و اهداف حکومت وحدت ملی است و باید با جدیت و دقت کارهای آن رهبری و اجرایی شود.

در جلسه دیروز تایید شد که:

اول – برنامه ملی میثاق شهروندی یک برنامه بین‌والوزارتی است و ایجاب می‌کند تا به‌خاطر هماهنگی بیشتر، یک بورد مشترک بین‌الوزارتی میان وزارت‌های مربوط تحت مدیریت وزارت مالیه ایجاد گردد.

به دستور رییس جمهور این بورد مسوولیت دارد تا تکمیل شدن کامل زمینه تطبیق برنامه، هر ۱۵روز و پس از پیشرفت کار طی یک ماه جلسه برگزار کند.

او دستور داد که اتخاذ و تصویب تمام تصامیم در این زمینه، مربوط به‌همین بورد می‌باشد، این بورد کمک می‌کند تا از روند آغاز برنامه ملی میثاق شهروندی مواظبت بهتر صورت گرفته و این روند به‌گونه دقیق آن اجرایی شود.

دوم – کمیته‌یی متشکل از معینان ایجاد گردد که این کمیته مسوولیت دارد تا روی شرایط تطبیق بهتر برنامه ملی میثاق شهروندی کار نماید و تمام پست‌های کاری و عمده این برنامه را بررسی و پیشنهادات را به‌بورد وزرا به‌منظور نهایی‌سازی بسپارد.

سوم- معین وزارت انکشاف دهات نقش مدیریت روزانه برنامه را دارد و کمیته‌ی معین‌ها و بورد وزرا از بخش اجرایی برنامه گزارش خواهد داد. معین وزارت انکشاف دهات لست افرادی را که در بخش رهبری برنامه همبستگی ملی نقش عمده داشتند و دارای تجارب کافی در این زمینه می‌باشند، ترتیب و به‌منظور بررسی به‌بورد وزرا ارایه نماید، تا ظرفیت نیز در این بخش حفظ گردد.

چهارم – پلان عمومی و واضح برای استخدام کارمندان مرکز و ولایات در برنامه ملی میثاق شهروندی ترتیب گردد. معین‌ها طی جلسات متعدد هماهنگی، جنبه‌های عملی چگونگی تسریع روند تطبیق برنامه ملی میثاق شهروندی را جستجو، و پیشنهادات را در زمینه به کمیتۀ وزرا طی یک هفته بسپارند، تا گزارش کامل آن در جلسۀ که قرار است هفتۀ بعد دایر گردد، ارایه شود.

برنامه میثاق شهروندی جایگزین همبستگی ملی است که از آغاز کار حکومت جدید در افغانستان به ریاست حامد کرزی تا امسال ادامه داشت.

همکاری با دهقانان، ساخت زیربناهای محلی، توسعه اقتصادی محلی و زراعت و پشتیبانی از عملکرد صنایع محلی از مهمترین کارهای این میثاق شهروندی دانسته شده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن