افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

نام های همه اقوام ساکن افغانستان در تذکره برقی درج می شود

محمد سرور دانش معاون رئیس جمهورکه دیروز در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت معارف و دیگر ادارات دولتی صحبت می کرد درخصوص تذکره های برقی گفت: روند توزع تذکره برقی به زودی آغاز می گردد.

به گزارش خبرگزاری رشد، دانش افزود: یک مسله که در تذکره برقی خیلی مهم است درج نام همه اقوام در تذکره برقی است که تقاضاهایی از طرف شماری از شهروندان کشور در این زمینه مطرح شده است.

وی افزود: موضوع درج همه اقوام در تذکره برقی به منظور اتخاذ یک تصمیم قانونی و منطقی، از سوی ریاست جمهوری به ستره محکمه ارجاع شده است تا نظر نهایی خویش را در باره تفسیر ماده ۴ قانون اساسی ارایه کند.

به گفته ای استاد دانش، با نهایی شدن موضوع درج قومیت در تذکره الکترونیکی، روند توزیع تذکره نیز تا کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

معاون رئیس جمهور گفت که آمادگی های لازم برای توزیع تذکره الکترونیکی اتخاذ گردیده و تا کمتر از یک ماه دیگر روند توزیع تذکره الکترونیکی آغاز می گردد.

به گفته استاد دانش، اگرچه توقع مردم افغانستان از حکومت در تمامی زمینه ها از جمله مسئله توزیع تذکره الکترونیکی بسیار است، اما گام های بلندی در این زمینه برداشته شده است.

دانش علاوه کرد: اداره ثبت احوال نفوس که قبلا در چوکات وزارت داخله فعالیت می کرد از بدنه آن وزارت جدا شده و به صورت یک اداره مستقل به فعالیت آغاز کرده است.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت که براساس گزارش اداره مرکزی احصائیه، پنج مرکز توزیع تذکره با تمامی امکانات مورد نیاز در شهر کابل ایجاد شده است.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن