افغانستانبرگزیده های سایت

نباید تمام تمرکز بالا داعش شود القاعده نیز همه را غافل خواهد کرد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان می‌گوید دشمان سال گذشته در هفت مرحله از همه توان‌شان به خاطر براندازی نظام استفاده کردند اما دولت افغانستان هم‌چنان پابرجا ایستاده‌است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ رییس جمهور غنی روز دوشنبه(۱۶ حمل) این اظهارات را در نشست بورد نظارت و هم‌آهنگی مشترک در کابل بیان داشت.

آقای غنی گفت که تروریست خوب و بد ندارد و اگر عناصر تروریستی توسط دولت‌ها تحمل شده‌اند، هیچ تفاوتی میان تروریست خوب و خراب نیست.

رییس جمهور افغانستان تاکید کرد که منازعۀ افغانستان یک جنگ داخلی نیست و باید به آن از چارچوب منطقه و جهان دیده شود.

اما هشدار می‌دهد که اخیرا توجه بیش‌تر روی گروه داعش شده اما القاعده هنوز یک شبکۀ خطرناک است و امکان غافل‌گیر کردن همه‌گان وجود دارد.

او با تاکید به هم‌کاری عمیق در مبارزه با تروریزم گفت که نشود القاعده به گونۀ ناگهانی فعالیت‌های مخربی را انجام دهد، در حالی‌که توجه به سوی داعش است و القاعده در حاشیه قرار دارد ولی همه‌گان را حیرت‌زده کند.

رییس جمهور غنی تاکید کرد همان‌طوری که به دیگر گروه‌های تروریستی توجه صورت می‌گیرد باید به القاعده نیز توجه صورت گیرد.

این در حالی‌ست که گروه‌های مختلف تروریستی در حال حاضر در افغانستان با حضور جنگ‌جویان داخلی و خارجی از بخش‌های مختلف جهان فعالیت دارند.

در یک سال اخیر بیش‌تر توجه طرف گروه طالبان و دولت اسلامی بوده و اخیرا گروه داعش بیش‌ترین توجه را به خودش جلب کرده اما نگرانی رییس جمهور غنی در وضعیتی‌ست که القاعده فعالیت اندکی در افغانستان دارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن