اجتماعیبرگزیده های سایت

نبود مشارکت مردم در تأمین امنیت از علت‌‌های ناامنی در شهرهای کلان است

رئیس جمهور غنی می‌گوید که نبود مشارکت مردم یکی از علت‌های بنیادی ناامنی در شهرهای کلان کشور است.

رئیس جمهور که بعدظهر دیروز در “برنامه‌ی تبادل افکار شوراهای همبستگی شهری” سخن می‌گفت تأکید کرد که شهروندان کشور به ویژه زنان باید در رشد زیرساخت‌ها و تأمین امنیت شهرهای کلان کشور نقش بیشتری داشته باشند.

اعضای شوراهای همبستگی شهری امروز از چند ولایت در کابل گرد آمدند تا دیدگاه‌هایشان را درباره‌ی این برنامه با رئیس جمهور در میان بگذارند. برنامه‌ی شوراهای همبستگی شهری تاکنون در چهار تا پنج ولایت پر نفوس کشور راه اندازی شده است، اما به نظر می‌رسد که رئیس جمهور از عملی شدن این برنامه چندان راضی نیست.

رئیس جمهورغنی اظهارداشت: “متأسفانه عدم همکاری و مشارکت مردم در شهرها سبب شده است که ما نتوانیم امنیت را در شهرهای پرجمعیت کشور بگونه‌ی بهتر تأمین کنیم و در این راستا به همکاری جدی مردم به ویژه زنان کشور نیاز داریم.”

وی ادامه داد: “طرح استخدام شهردارها نهایی شده است و بربنیاد آن صلاحیت‌های ویژه برای شهردارها داده می‌شود. در گام‌های بعدی این طرح به قانون مبدل خواهد شد و شهردارها انتخابی خواهند بود.”

آقای غنی مبارزه با فساد اداری و بازگشت زمین‌های غصب شده را یکی از اولویت‌ها در شهرهای کلان کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: “برای تمامی والیان و فرماندهان پولیس هدایت داده می‌شود تا از ادامه غصب زمین جلوگیری کنند و زمین‌های غصب شده را پس بگیرند، معیار قضاوت برای کارایی کار والیان و فرماندهان پولیس بازگشت زمین‌های غصب شده است.”

برنامه شوراهای همبستگی شهری یکی از پروژه‌های بنیادی برای ساخت زیربناها در کشور گفته می‌شود. این برنامه با کمک مالی کشور جاپان راه اندازی شده و تاکنون در این روند ده ها پروژه با مشارکت مردم در شهرهای کلان عملی شده است.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن