اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

نتیجه سومین دور نشست چهار جانبه چه بود؟

 

 

گروه‌ هماهنگی چهارجانبه پس از پایان سومین نشست برای ترسیم نقشه‌ی راه صلح در اسلام‌آباد، اعلامیه‌ی مشترک صادر کرد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان فبروری ۲۰۱۶میلادی، تاریخ گفتگوهای مستقیم تعیین شود.

این نشست دیروز در اسلام‌آباد برگزار شد و نماینده‌گان افغانستان، چین، امریکا و پاکستان در مورد ترسیم نقشه‌ی راه صلح، به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رشد، وزارت امور خارجه‌ی افغانستان که کاپی این اعلامیه را به رسانه هافرستاده نگاشته است که اعزاز احمد چودری، معاون وزارت امورخارجه پاکستان، میزبان سومین دور نشست چهار جانبه صلح بود.

بر بنیاد اعلامیه، حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت امورخارجه افغانستان، سفیر ریچارد جی اولسن نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان، و سفیر دینگ شی جون فرستاده ویژه چین برای افغانستان ریاست هیات‌های دیگر را به عهده داشتند.

در بخشی از اعلامیه آمده است: “به ادامه پیشرفت‌های دو نشست پیشین، گروه هماهنگی چهارجانبه به جستجوی راه‌ها برای برگزاری هرچه زودتر گفتگوهای مستقیم صلح میان نمایندگان با صلاحیت حکومت افغانستان و گروه های طالبان پرداخت؛ در این زمینه، گروه هماهنگی چهارجانبه، روی نقشه راه که مراحل و گام‌های این روند را مشخص می‌سازد، به توافق رسید.”

اعضای نشست چهارجانبه در جلسه دیروز تاکید کردند که پیامد روند گفت‌وگوهای صلح، باید فیصله سیاسی‌ای باشد که منتج به پایان خشونت و برقراری صلح پایدار در افغانستان شود.

اعضای گروه هماهنگی چهارجانبه، تمام گروه‌های طالبان را به پیوستن به گفت‌وگوهای صلح فرا خواندند.

گروه هماهنگی چهارجانبه، توافق کرد که به هدف هموار ساختن راه برای روند گفت‌وگوهای صلح در افغانستان، نشست‌های منظم خود را ادامه بدهد.

بر بنیاد توافق این گروه، قرار شد نشست بعدی برای مشخص کردن تاریخ نشست رو در رو با نماینده‌گان طالبان چهارم ماه حوت در کابل برگزار شود.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن