افغانستانبرگزیده های سایت

نزدیک به شصت تن از فساد پیشگان محاکمه می شوند

دادستانی کل افغانستان خبرداده است که دستکم شصت پرونده فساد مسوولان دولتی و غیردولتی را بررسی می‌کند.

مرکز ویژه عدلی و قضای دادستانی کل می‌افزاید که این متهمان به اتهام اختلاس، استخراج غیرقانونی معادن، پول شویی، تذویر اسناد، استفاده سو از صلاحیت‌های کاری و غضب زمین‌های دولتی بازداشت شده اند.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی‌کل در گفتگو با تلویزیون یک گفت که از زمان ایجاد مرکز عدلی و قضایی تا کنون، بیشتر از شصت قضیه به بررسی گرفته شده است و بیشتر این پرونده‌ها به محکمه واگذار شده است.

مرکز عدلی و قضایی، هفتاد و دو پرونده‌ی دیگر را به دلیل عدم صلاحیت رسیده‌گی و ناقص‌بودن پرونده‌ها دوباره مسترد کرده است.

کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری، ایجاد مرکز عدلی و قضایی را زنگ خطر برای فسادپیشه‌گان دولتی می‌داند.

امید شریفی، سخنگوی کمیته­ی مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری می‌گوید که مرکز عدلی وقضای تمام فسادپیشه‌گان دولتی را دنبال می­کند و تاکنون چندین تن از مقام‌های دولتی برکنار شده اند.

به گفته­­ی شریفی اکنون وقت آن است تا تمامی مسولان دولتی و غیردولتی دست از فساد بردارند و اصلاحات بوجود آرند، در غیر آن با برخورد جدی مرکز ویژه عدلی و قضایی مواجه خواهند شد.

تا حال به پنج پرونده مسوولان دولتی به شمول یک جنرال ارشد وزارت امور داخله، در این مرکز رسیده‌گی شده است.

در حالیکه سازمان شفافیت بین‌المللی، افغانستان را سومین کشور فاسد جهان از نظر فساد مالی و اداری اعلام کرده است، اما راهبرد مبارزه بافساد اداری حکومت تااکنون، نتیجه لازمی در برچیدن فساداداری در کشور، نداشته است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن