تیتر یک

نشست دو روزه دوحه/سازمان ملل به دنبال نفوذ بر طالبان است

فرانس۲۴ به نقل از برخی دیپلمات‌ها نوشت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشستی با نمایندگان ۲۵ کشور و سازمان بین‌المللی در دوحه، تلاش می‌کند تا راه‌هایی را برای نفوذ بر طالبان پیدا کند.
طبق گزارش فرانس ۲۴ که امروز (یک‌شنبه، ۱۰ ثور) منتشر شد، گوترش در این نشست در مورد بازنگری عملیات حیاتی امدادرسانی در افغانستان صحبت می‌کند.
اوایل ماه جاری میلادی طالبان کار زنان در دفاتر زیر اداره‌ی سازمان ملل در افغانستان را به‌طور مطلق منع کردند. سازمان ملل می‌گوید که این تصمیم طالبان بزرگ‌ترین بحران بشردوستانه‌ی جهان را عمیق‌تر کرده است.
ریچارد گوان، کارشناس سازمان ملل برای گروه بین‌المللی بحران گفته است دبیرکل سازمان ملل «یک گروه بسیار پیچیده را باید باز کند
به‌گفته‌ی او، گوترش باید راهی بیابد تا کمک‌ها را به افغانستان ادامه دهد، اما ممنوعیت طالبان در برابر کار زنان ضربه‌ی بزرگی به توانایی سازمان ملل برای فعالیت در افغانستان است.
مقام‌های سازمان ملل پیشتر گفته بودند اگر طالبان را نتوانند متقاعد کنند که به زنان اجازه‌ی کار در دفاتر این سازمان را بدهند، آماده‌اند تا تصمیم «دلخراش» خروج از افغانستان را بگیرند.
نشست دوحه روز دوشنبه و سه‌شنبه هفته‌ی جاری در حالی قرار است برگزار شود که به‌دنبال اظهارات آمینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل، نگرانی‌ها از احتمال به رسمیت‌شناختن افزایش یافته است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن