اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

نظامیان افغان در برابر طالبان نقش تهاجمی داشته باشند

 

مقامات ناتو از نیروهای امنیتی افغانستان می‌خواهند تا زمان کمتری را برای دفاع از پاسگاه‌ها تلف کنند و بیشتر با طالبان و سایر گروه های شورتشی بجنگند.

به گزارش خبرگزاری رشد، به نقل از رویترز، یکی از اولویتهای ناتو کاهش وابستگی به هزاران پاسگاه پولیس ضعیفی است که در شهرها و جاده‌ها سراسر افغانستان وجود دارد.

مسئولیت تامین برقراری امنیت با پایان یافتن ماموریت جنگی ناتو و باقیماندن چند هزار نیروی خارجی به عهده ارتش و پولیس ملی افغانستان است.

«ویلسون شافنر» سخنگوی ماموریت «حمایت قاطع» ناتو در افغانستان گفت: یک ضرب‌المثل نظامی و قدیمی است که می‌گوید اگر از تمام نقاط دفاع کنید، در واقع از هیچ جا دفاع نکرده‌اید. این ضرب‌المثل نظامی برای نیروهای امنیتی افغانستان صدق می‌کند.

در روزهای اخیر نیروهای امنیتی افغانستان از پایگاههای خود در چندین منطقه مهم ولایت هلمند خارج شدند.

«مراد علی مراد» فرمانده نیروهای زمینی افغانستان در این باره گفت: تصمیم گرفته‌ایم تا نیروهای‌مان را از نقش دفاعی خارج و آنها را برای نقش تهاجمی در سال جدید آماده کنیم.

مراد ادامه داد: آموزش و تجهیزات کافی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا برای حمله بهاری آماده شوند.

شافنر افزود: سیاست می‌تواند این تلاشها را برای تغییر استراتژی پیچیده کند.

سخنگوی ماموریت ناتو در افغانستان ادامه داد: اگر فرمانده امنیه یا مقام محلی باشید، می‌خواهید تا جایی که بتوانید پاسگاههای دفاعی در اطراف روستای خود بسازید. بنابراین با درگیری میان ارتش افغانستان که تلاش می‌کند این پاسگاهها را کاهش دهد، و رهبران محلی مواجه هستیم.

«محمد خرم» فرمانده نظامی افغانستان نیز گفت: باید پایگاههایی برای جلوگیری از پیشرفت طالبان داشته باشیم.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن