افغانستانبرگزیده های سایت

نقش هبت الله آخند زاده نمادین است/قدرت دست کسان دیگریست

یک ارزیابی تازه نشان میدهد که هبت الله آخند زاده، رهبر طالبان در این گروه نقش نمادین دارد و قدرت حقیقی طالبان دست کسان دیگریست.

دقیقا در ارزیابی تازۀ انستیتوت خدمات متحدۀ شاهی بریتانیا آمده است که گروه طالبان عمیقاً چند پارچه شده اند و جنگجویان این گروه ملا هبت الله آخندزاده را یک رهبر ضعیف، نمادین و عامل تفرقه گفته اند.

در این ارزیابی همچنان گفته شده است که قدرت حقیقی طالبان دست کسان دیگری است.

عتیق الله امرخیل، آگاه نظامی میگوید، “تنها پاکستان نه بل کشور های دیگری نیز از طالبان استفاده می کنند و می خواهند نام های گونه گون بر آنان بگذارند و با استفاده ابزاری از آنان منافع شان را به دست آورند.”

حکومت افغانستان هم چند دستگی عمیق بین گروه طالبان را تایید میکند و میگوید که برخی گروه های انشعابی طالبان به داعش پیوسته اند و برای آنان هم در جنگ و صلح افغانستان نقش بارزی ندارند.

جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرایی میگوید، “پس از مرگ ملا عمر طالبان چند پارچه شدند، رهبری منسجم ندارند و بین شان اختلاف زیاد است و گروه های انشعابی طالبان نه در جنگ و نه در صلح وحدت نظر ندارند.”

پیوستن طالبان در صف داعشیان ظاهرا آیندۀ تاریکی در افغانستان را به رخ کشیده، داعشی که حملات مرگباری در افغانستان راه اندازی کرده شبیه همین حملۀ پسین بالای دادگاه عالی و کارمندان صلیب سرخ در جوزجان که گفته میشود از خاک پاکستان سازماندهی شده بود.

گزارشگر: باعث حیات

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن