افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

نمایندگان اوکراین و روسیه در نزدیکی مرز بلاروس با یکدیگر مذاکره می کنند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تایید کرده که هیاتی از کشورش با نمایندگان روسیه بدون هیچ گونه پیش شرطی در منطقه ای مرزی میان اوکراین و بلاروس دیدار خواهند کرد.

ولودیمیر زلنسکی گفته است که این مذاکرات در نزدیکی رودخانه «پریپیات» در نزدیکی نیروگاه هسته ای «چرنوبیل» برگزار خواهد شد.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین تایید کرده که تصمیم برای انجام این مذاکرات پس از تماس بعدازظهر امروز (یکشنبه ۸ حوت) «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس با زلنسکی اتخاذ شده است.

طی مدت مذاکرات، دولت بلاروس مسئولیت توقف پرواز تمامی هواپیماها، هلی کوپترها و راکت های واقع در اوکراین را بر عهده خواهد داشت.

گفتنی است که دولت روسیه پیش تر نیز پیشنهاد مذاکره با زلنسکی را در بلاروس داده بود، اما زلنسکی ضمن رد این پیشنهاد گفته بود که در کشوری که در حمله به اوکراین نقش دارد برای مذاکره حضور نخواهد یافت.

ولودیمیر زلنسکی در عوض پیشنهاد کرده بود که مذاکرات در کشورهای ترکیه و یا آذربایجان باشد.

در همین حال، معاون وزارت دفاع اوکراین بعدازظهر امروز در فیسبوکش، تخمینی از خسارت های وارد شده به نیروهای روسی از زمان حملات روسیه به این کشور را منتشر کرده است.

وی گفته است که تاکنون ۴۳۰۰ تن از نیروهای روسیه کشته شده اند، ۲۷ هواپیما و ۲۶ هلی کوپتر آنان سرنگون شده و ۱۴۶ تانک، ۷۰۶ واسطه زرهی جنگی،  49 توپ، ۳۰ واسطه نظامی و ۶۰ تانکر روسی نیز منهدم شده اند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن