افغانستانبرگزیده های سایت

نمایندگان مجلس از نیروهای امنیتی حمایت کردند

اعضای مجلس نمایندگان تاکید ورزیدند که آماده دفاع از کشور اند و در این خصوص از نیروهای امنیتی افغانستان قاطعانه حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ سید اکرام افضلی عضو مجلس نمایندگان در جلسه امروز این مجلس گفت که از نیروهای امنیتی کشور در برابر تجاوزات آشکار پاکستان در مرز تورخم حمایت می کند.

وی افزود: “‌از ارگان های امنیتی و دفاعی که با تمام نیرو از خاک افغانستان دفاع می کنند،‌ حمایت می‌کنیم. همچنین امیدواریم حکومت از مجرای دیپلماتیک این مشکل را با پاکستان حل کند، ما ۲٫۵ میلیون مهاجر در پاکستان داریم و حکومت پاکستان نباید بر مهاجرین فشار وارد کند”.

آقای افضلی همچنان از دولت خواست تا به گونه عاجل به نظامیان زخمی و خانواده شهدا کمک رسانی کنند.

عبدالودود پیمان یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان گفت که تجاوز پاکستان نه تنها در تورخم، بلکه در تمام کشور آشکار است.

وی ادامه داد: “هر ۳۰۰ طالب را یک افسر (آی‌اس‌آی) رهبری می کنند، حالا هم نگران آرایش نظامی پاکستان در تورخم نباشید، ملت در کنار نیروهای امنیتی آماده دفاع از خاک افغانستان است و مانند روس با دست خالی در برابر پاکستان پیروز خواهیم شد”.

رمضان بشردوست عضو دیگر این مجلس نیز گفت: “رهبران حکومت، مقامات،‌ سیاسیون و نمایندگان مجلس افغانستان اگر خط دیورند را به رسمیت نمیشناسند،‌ باید جلسه فوق العاده‌ای را با لباس نظامی در خط دیورند دایر کنند،‌ تا یک تصمیم قاطع در مورد حل مشکلات مرزی با پاکستان اتخاذ گردد”.

آقای بشر دوست همچنین تاکید کرد که تمام توافقنامه‌های همکار‌ی‌های استراتیژیکی با کشورهای خارجی، ‌بخصوص با امریکا باید به آجندای مجلس گرفته شود.

سرانجام نعمت‌الله غفاری معاون دوم مجلس نمایندگان که ریاست جلسه امروز این مجلس را به عهده داشت،‌ گفت: “از نیروهای امنیتی کشور که جوانمردانه از خاک شان دفاع کردند، تقدیر و سپاسگذاری می کنیم. نیروهای امنیتی افغانستان نشان دادند که حفظ خاک کشور برایشان اولویت دارد”.

آقای غفاری از حکومت خواست تا درگیری نظامی در تورخم را به‌گونه جدی بررسی کرده و موضع روشنش را در راستای دفاع از تمامیت ارضی اعلام کند و مطابق به توافقنامه های امنیتی از امریکا و ناتو بخواهد که در این راستا از موقف و یا هم تمامیت ارضی افغانستان دفاع کنند.

آقای غفاری همچنین به کمیسیون‌های امور دفاعی، امور امنیتی و امور بین‌المللی مجلس نمایندگان وظیفه سپرد تا این قضیه را به‌‌گونه جدی بررسی کرده و آن را از راه دیپلماسی حل سازند.

ظامیان افغانستان و پاکستان اخیرا در مرز تورخم باهم به درگیری پرداخته اند.

این درگیری زمانی آغاز شد که نظامیان پاکستان قصد ایجاد تاسیسات در خاک افغانستان را داشتند.

از ابتدای این درگیری ها تا هنوز سه نیروی سرحدی افغانستان کشته و بیش از ده تن دیگر زخمی شده اند.

در نتیجه این درگیری‌ها به نظامیان پاکستانی نیز تلفاتی وارد شده است، اما آمار دقیق آن معلوم نیست.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن