افغانستانبرگزیده های سایت

نمایندگان ولایات مرکزی از حکم رییس جمهور در مورد توزیع برق حمایت کردند

کاخ ریاست جمهوری می‌گوید نماینده‌گان ولایت‌های مرکزی حمایت‌شان را از حکم رییس جمهور مبنی بر چگونه‌گی انتقال برق به این ولایت‌ها اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ ‌در خبرنامه‌یی که از سوی ریاست جمهوری به نشر رسیده گفته شده که رییس جمهور غنی روز گذشته با شماری از نماینده‌گان ولایت‌های مرکزی دیدار کرده‌است.

محمد اشرف غنی در این دیدار گفته‌است که امکانات مالی لازم برای آغاز کار پروژۀ انتقال برق به ولایت‌های مرکزی وجود دارد و به زودی کار آن آغاز می‌گردد.

در همین حال عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت در این دیدار گفته‌است که حکومت تلاش کرده تا از هر راه ممکن برق را به بخش‌های مرکزی انتقال دهد و به زودی کار توزیع انرژی برق به ولایت‌های مرکزی آغاز می‌گردد.

در این جریان، علی‌رضا شریفی و امین یکاولنگی به نماینده‌گی از نماینده‌گان ولایت‌های مرکزی صحبت کرده و حمایت‌شان را از حکم ریاست جمهوری مبنی بر توزیع برق به ولایت‌های مرکزی اعلام کرده‌اند.

چگونه‌گی انتقال برق از مسیر بامیان یا سالنگ واکنش‌ها و اعتراض‌های گسترده‌یی را ایجاد کرده بود و به نظر می‌رسد هنوز نارضایتی‌هایی به حکم اخیر رییس جمهور وجود دارد.

در آغاز قرار بود پروژۀ برق توتاپ از طریق بامیان به کابل انتقال دهد اما اخیرا حکومت این انتقال را از راه سالنگ اعلام کرد.

پس از تظاهرات و اعتراض‌ها، ریاست جمهوری کمیسیونی را برای بررسی این پروژه گماشت و بر اساس نتایج بررسی این کمیسیون، انتقال برق ترکمنستان به چند دلیل از طریق سالنگ به‌تر از بامیان خواهد بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن