اجتماعیاخبار کوتاه

نوروز و روز دهقان رخصت عمومی اعلام شد

وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان روز جمعه با پخش خبرنامه ای اعلام کرد که روز اول حمل سال ۱۳۹۵ به مناسبت نوروز و روز دوم این ماه به مناسبت روز دهقان رخصتی عمومی خواهد بود.
به گزارش رشد، در خبرنامه ای که از سوی این وزارت منتشر شده، آمده است که این تصمیم بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و براساس تصویب شورای وزیران اتخاذ شده است.
ماده ۴۱ قانون کار افغانستان، تنظیم ساعات کار روزهای مختلف سال را به تصویب شورای وزیران حکومت واگذار کرده است.
تعطیلات نوروز و روز دهقان در افغانستان سالانه اعلام می شود، برخی از سال های گذشته تنها روز اول ماه حمل به مناسبت نوروز تعطیل بود؛ اما در سال روان حکومت افغانستان دو روز را رخصتی عمومی اعلام کرد. آئین های نوروز مردم افغانستان شباهت زیادی به آئین های نوروزی برخی از کشور های همسایه از جمله تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان و ایران دارد.
دید و بازدید اقوام و بزرگان فامیل، زیارت آرامگاه ها، نذر سمنک و تهیه هفت میوه، گذراندن روز در دامان طبیعت و پختن سبزی پلو با مرغ یا ماهی در اولین روز سال، از سنت های مردم افغانستان در ایام نوروز به شمار می رود.
از سوی هم قرار است، از نخستین سال نو خورشیدی طی یک مراسم ویژه با حضور مقام های ارشد دولتی و مهمان های خارجی در شهر مزار شریف گرامی داشت به عمل آید.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن