افغانستانبرگزیده های سایت

نگذارید مردم افغانستان دیگر قربانی قدرت های جهان شوند

رئیس و برخی از اعضای مجلس نمایندگان با نگرانی از نشست سه جانبه مسکو در غیاب نمایندگان افغانستان می گویند که دور از انصاف است که همسایه های ما در امور داخلی کشور مداخله کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان در جلسه عمومی روز شنبه گفت: افغانستان هیچ زمان در امور داخلی کشورهای همسایه مداخله نکرده است.

درهفته گذشته، نمایندگان روسیه، چین و پاکستان در نشستی سه‌ جانبه در مسکو، اعلام آمادگی کردند که برای رسیدن به صلح در افغانستان، بعضی از چهره‌های گروه طالبان را از فهرست سیاه خارج کنند.

همچنان، روسیه، چین و پاکستان در این نشست هشدار داده‌اند که نفوذ گروه داعش در افغانستان روبه افزایش است و اوضاع امنیتی در این کشور نیز درحال وخیم‌تر شدن است.

اما رئیس مجلس نمایندگان می گوید: دور از انصاف است که کشورهای چین، روسیه و پاکستان در امور داخلی افغانستان مداخله کنند.

رئیس مجلس سران حکومت وحدت ملی را مخاطب قرار داده می گوید: نگذارید که  دیگر مردم افغانستان قربانی ابر قدرت‌های جهان گردد!

ابراهیمی گفت: سران حکومت مکلف اند تا با یک پالیسی خاص و روشن با قدرت های جهانی صحبت نماید، تا کشورهای روسیه، پاکستان و چین دست از حمایت طالبان بردارند.

درهمین حال صادقی زاده نیلی گفت: نشست سه جانبه کشورهای روسیه چین و پاکستان در مسکو سخت نگران کننده است.

صادقی زاده نیلی افزود: سوال این است که چرا این کشورها به یک گروه شورشی اعتماد کرده و به نظام مردم افغانستان اعتماد ندارد، مشکل کجا هست؟.

این نماینده مردم درمجلس می گوید: “نظامی که نتواند اعتماد کشورهای منطقه را جلب کند، باید فکر به حال این نظام کرد”.

غلام حسین ناصری عضو مجلس با بیان اینکه جنگ افغانستان تحمیلی است و پایان ندارد گفت: “این جنگ در حال اوج گرفتن است”.

این عضو مجلس با انتقاد تند از سران حکومت می گوید: “اینها به عوض اینکه بحران را مدیریت کند، آمده اختلافات قومی را دامن می زند”

محمد رقیب فیاض /کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن