افغانستانبرگزیده های سایت

نگرانی وزارت دفاع ملی از نفوذ هراس‌افگنان در نیروهای مسلح

وزارت دفاع ملی نفوذ هراس‌افگنان را در صفوف نیروهای مسلح کشور خطرناک می‌داند و می‌گوید که با روش‌های خاص در پذیرش منسوبان اردوی ملی، از نفوذ دشمن جلوگیری کرده‌اند.

رییس‌جمهورغنی در نشست شورای امنیت ملی، (روز سه شنبه ۲۸ ثور) نیز دستور داده‌ بود که راهبرد مبارزه با افراد نفوذی دشمن در صفوف این نیروها، بی‌درنگ عملی شود.

شورای امنیت ملی، به تازه گی راهبردی را برای مبارزه با افراد نفوذی دشمن در نیروهای مسلح کشور تأیید کرده‌است.

حبیب‌الرحمان افضل، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید: «نفوذ دشمن در نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، واقعاً خطرناک است. همان‌گونه که اکنون احساس تشویش می‌شود، با سیستم‌های خاصی که برای پذیرش منسوبان اردوی ملی وجود دارد، ما از نفوذ دشمن جداً جلوگیری کرده‌ایم.»

نفوذ هراس‌افگنان در صفوف نیروهای مسلح کشور نگرانی‌های بسیار را در پی داشته‌است؛ چیزی که در اوضاع کنونی بر این نیروها خطرآفرین خواهد بود.

گل‌پاچا مجیدی، عضو مجلس نماینده‌گان می‌گوید: «دشمن را در دادن اطلاعات استخباراتی کمک می‌کند. آنان حمله‌های هراس‌افگنانه بر نیروها انجام می‌دهند. نفوذ دشمن در نیروهای مسلح، بعضی وقت‌ها جنگ‌ها را نیز ناکام ساخته‌است.»

در این میان، پیامد‌های نفوذ هراس‌افگنان در صفوف نیروهای مسلح کشور ناگوارتر گفته می‌شوند.

عتیق‌الله امرخیل، آگاه امور نظامی می‌گوید: «راهبردی که تطبیق نشود، هیچ سودی ندارد. بدترین حالت به نیروهای مسلح این است که دشمن در آن رخنه کند و در حقیقت بنیاد این نیروها را نابود می‌سازد.»

نفوذ هراس‌افگنان در صفوف نیروهای مسلح کشور، بارها از این نیروها قربانی گرفته‌است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن