افغانستانتیتر یک

نگرانی پنتاگون در مورد 50 مهاجر افغان که تازه به امریکا رفته اند

اطلاعات مربوط به ۵۰ مهاجر افغان که در ماه اگست از کابل خارج و توسط دولت امریکا به این کشور منتقل شده‌اند، نگرانی وزارت دفاع ایالات متحده را برانگیخته است.

پنتاگون می‌گوید کارنامه این افراد باعث ایجاد “نگرانی‌های امنیتی مهم” شده است.

پنتاگون روز پنجشنبه گزارشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد آژانس‌های دولتی امریکا هنگام بررسی مهاجران افغان در روند خروج از افغانستان “از همه اطلاعات موجود استفاده نکرده‌اند.”

در این گزارش آمده است که مرکز ملی اطلاعات زمینی (NGIC) در حال بررسی است تا شکاف‌های موجود بررسی‌ها در مورد مهاجران افغان را پر کند.

در این گزارش آمده است: “از ۲ نوامبر ۲۰۲۱، کارمندان مرکز ملی اطلاعات زمینی اطلاعاتی را در آرشیف وزارت دفاع امریکا شناسایی کردند که نشان‌دهنده نگرانی‌های امنیتی بالقوه مهم است.”

بر اساس این گزارش “نگرانی‌های امنیتی مهم شامل تروریست‌های شناخته شده، افراد مشکوک یا افرادی می‌شود که اثر انگشت آنها بر روی بمب‌های دست‌ساز پیدا شده است.”

این گزارش همچنین می‌گوید که تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، مرکز ملی اطلاعات زمینی ۳۱ افغانی را شناسایی کرده است که “اطلاعات تحقیرآمیز” دارند.”

با این وجود توضیح داده نشده است منظور از “اطلاعات تحقیرآمیز” چیست.

مرکز ملی اطلاعات زمینی تا ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱ هویت ۸۰ هزار و ۴۰۴ مهاجر را برای بررسی دریافت کرده است. کارمندان این مرکز تا این تاریخ توانسته‌اند هویت ۵۸ هزار و ۴۵۵ تن از مهاجران افغان را بررسی و ارزیابی کند. این بررسی‌ها تا مارچ ۲۰۲۲ طول خواهد کشید.

پس از سقوط کابل به دست طالبان در ماه اگست ایالات متحده امریکا و دیگر کشورهای غربی روند تخلیه افغان‌های همکار نیروهای بین‌المللی را آغاز کردند.

در روند تخلیه از افغانستان تنها امریکا دست کم ۱۲۴ هزار نفر را از افغانستان به کشورهای دیگر انتقال داده است.

حجم بزرگی از این افراد به امریکا منتقل شدند.

سخنگوی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده به فاکس نیوز گفته است تخلیه‌شدگان افغانستان تحت یک پروسه بازرسی چندلایه و دقیق قرار می‌گیرند.

این بررسی‌ها در خارج از امریکا آغاز می‌شود و توسط متخصصان اطلاعاتی، دفتر تحقیقات، مرکز ملی مبارزه با تروریسم و ​​دیگر نهادهای امریکایی ادامه می‌یابد.

سخنگوی وزارت امنیت داخلی تأکید کرده است که: “دولت فدرال از همه ابزارهای موجود استفاده می‌کند تا مطمین شود که هیچ فردی را برای ورود به ایالات متحده اجازه ندهد که برای امنیت عمومی تهدید ایجاد می‌کند.”

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن