برگزیده های سایت

نیروهای امنیتی افغان ولسوالی سراب ارزگان را رها کرده اند

این ولسوالی در غرب شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان در پهلوی ولسوالی چارچینو موقعیت دارد که چند سال پیش از ولسوالی چارچینو جدا شده و به حیث ولسوالی جداگانه ایجاد گردید.

سارمن ولی‌داد قوماندان امنیه ولسوالی چارچینو به صدای امریکا گفت که آنها به هدف یکجاشدن نیروهای امنیتی این ولسوالی را رها کرده اند.

سارمن ولی‌داد گفت که اکمالات برای پوسته‌های امنیتی سراب مشکل شده بود و آنها اکمالات را به نیروهای امنیتی این ولسوالی از طریق هوا می‌رساندند.

قوماندان امنیه چارچینو بیرون‌شدن نیروهای امنیتی از ولسوالی سراب را عقب‌نشینی تاکتیکی خواند و گفت که پس از تدوین پلان امنیتی، به زودی نیروهای امنیتی با قوت بیشتر دوباره در این ولسوالی مستقر خواهند شد.

سارمن ولی‌داد گفت “پس از یک نشست امنیتی، ما توافق کردیم که پوسته‌های خود را از ولسوالی سراب بیرون کنیم و در منطقۀ اولمباغ منتقل کنیم.

اما طالبان مسلح ادعا کرده اند که پس از جنگ شدید شب گذشته ولسوالی سراب را به کنترول خود در آورده اند.

در حال حاضر ولسوالی دهراوود یگانه ولسوالی است که راه زمینی آن با ترینکوت مرکز ولایت ارزگان باز است و راه‌های ولسوالی‌های چوره، خاص ارزگان، چنارتو و گیزاب با ترینکوت مسدود می‌باشند که گاه‌گاهی به دلایل امنیتی، رفت و آمد به این ولسوالی‌ها مشکل می‌شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن