افغانستانبرگزیده های سایت

نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تابع قانون اند

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با مسئولین و منسوبین ارگان های امنیتی کشور در ارگ دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ در این دیدار ابتدا سترجنرال قدم شاه شهیم لوی درستیز وزارت دفاع ملی و ستر پاسوال عبدالرحمان رحمان معین امنیتی وزارت امور داخله به نماینده گی از دیگران صحبت نمودند و از تلاش های نیروهای امنیتی کشور در راستای تامین امنیت تظاهرات روز دوشنبه یاد آوری کردند.

آنان حوصله مندی و برخورد مسلکی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را در جریان تظاهرات مذکور، نشانه همکاری و هماهنگی میان این نیروها دانستند.

سپس رئیس جمهور غنی ضمن ستایش از تلاش ها و فداکاری های نیروهای امنیتی کشور، گفت که شورای ملی و تمام مردم افغانستان خواهان تطبیق قانون اساسی می باشند و این اجماع سیاسی زمینه آنرا فراهم می سازد تا تمام افراد مسلح غیر مسئول در چوکات قانون در آیند.

رئیس جمهور کشور خطاب به مسئولین و منسوبین ارگان های امنیتی کشور گفت که روز دوشنبه به تمام دنیا نشان دادید که نیروهای امنیتی و دفاعی تابع قانون اند. وی افزود که تحکیم مردم سالاری حوصله عظیم می خواهد.

محمد اشرف غنی گفت که ما بر علاوه استعمال قوه، روحیه و افکار مردم را درک می کنیم.

وی افزود که چهل سال جنگ و مهاجرت بی اعتمادی را در میان مردم ایجاد کرده است.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که اکثریت جوانان، احساساتی و خون گرم اند و ما باید با استفاده از تجربه و مهارت، احساسات آنان‌را آرام بسازیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که روز دوشنبه ثابت نمودید که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ظرفیت دارند و توانایی، درایت، مسلکی بودن و حوصله مندی خود را در عمل نشان دادید و این باورمندی، حمایت و محبوبیت تانرا در میان مردم بیشتر می سازد.

رئیس جمهور غنی، گفت که جهان و منطقه موقف برحق ما را قبول کرده اند و نتیجه خوبی نیز داده است.

وی افزود که صلح را در میدان جنگ تامین می کنیم، راه واضح پیشرفت به کار است و برای آن باید فکر چند بعدی کنیم، زیرا سلاح و استعمال قوه تنها یکی از راه ها می باشند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن