برگزیده های سایت

پولیس افغان آسیب پذیر ترین نیرو پس از خروج خارجی ها

هزاران تن از بهر رهبری ضعیف و افزایش حملات طالبان صفوف نیروهای پولیس را ترک کرده اند .

بربنیاد اسناد محرمانه که والستریت ژورنال به آن دست یافته است ، وزارت امور داخله به کشورهای کمک کننده به ویژه ایالات متحده امریکا نگاشته است که در سال پار میلادی سی و شش هزار تن صفوف نیروهای پولیس را ترک کرده اند.

درهمین حال، شماری از اعضای مجلس نماینده گان عاملی اصلی ترک نیروهای پولیس را رهبری ضعیف در سطح نهادی های امنیتی کشور میدانند.

هرچند با بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان مسوولیت های امنیتی را همه نیروهای امنیتی کشور به ویژه اردوی ملی و نیروهای پولیس به دوش گرفته اند، اما آنان با گرفتن این مسوولیت های بزرگ ،تلفاتی سنگین را نیز متقبل شده اند.

بربنیاد اسناد محرمانه وزارت امور داخله که والستریت ژورنال به آن دست یافته است، با بیرون شدن نیروهای خارجی ازافغانستان حملات طالبان درکشور افزایش یافته اند و هزاران تن از نیروهای پولیس که یک ربع از صفوف نیروهای پولیس را تشکیل میدادند از بهر رهبری ضعیف و افزایش حملات مخالفان وظایف شان را ترک کرده اند.

بربنیاد این ارقام در سال پار میلادی ۳۶۰۰۰ تن صفوف نیروهای پولیس را ترک کرده اند.

درهمین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان عامل اصلی ترک وظایف نیروهای پولیس را رهبری ضعیف در سطح نهادی های امنیتی میدانند.

امان الله پیمان عضو مجلس نماینده گان می گوید که:”بعد از خروج قوای خارجی از افغانستان شدت حملات از طرف مخالفین بالای نیروهای امنیتی ما افزوده شد و از طرف دیگر ضعف رهبری مدیران قوای امنیتی بود.”

عبدالله قرلق سناتورمی گوید که :” بعد از حضور آقای کرزی واقعن تا به امروز رهبری شایسته که افغانستان را حفظ نماید نداشتیم.”

این درحالیست که با بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان مسوولیت های امنیتی را نیروهای امنیتی کشور به دوش گرفته اند که بیشترنیروهای پولیس آسیب پذیر از حملات طالبان و دیگر گروه ها بوده اند زیر آنان بیشتر سرگرم تامین امنیت شاهراه و شهر های بزرگ کشور هستند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن