اخبار کوتاهافغانستان

هجرت داعش از غزنی به شمال کشور

 

والی «غزنی» در جنوب شرق افغانستان اعلام کرد که افراد وابسته داعش در این اواخر از ولسوالی های ناامن این ولایت برای نفوذ به شمال این کشور استفاده می‌کنند.

به گزارش رشد، «عبدالکریم متین» والی غزنی به خبرنگاران گفت که افراد وابسته به گروه تروریستی داعش از ولسوالی های ناامن این ولایت برای نفوذ به شمال کشور استفاده می‌کنند.

وی افزود: افراد وابسته به داعش از مسیر ولسوالی های «ناوه» و «گیلان» به «جاغوری» و از آنجا به ولایت‌های شمالی افغانستان نفوذ می‌کنند.

متین از مقامات حکومت وحدت ملی خواست تا با برقراری امنیت در ولایت غزنی از نفوذ افراد وابسته به داعش نیز جلوگیری کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «خلیل الله هوتک» سرپرست شورای عالی صلح در ولایت غزنی اعلام کرده بود: بالگردهای ناشناس تروریست‌های داعش را به ولسوالی های «اندر» و «گیرو» در این ولایت انتقال داده‌اند.

«غرزی خواخوژی» کارشناسان امور سیاسی در گفت‌وگو با «سپوژمی» نیز گفته بود که طالبان از زمینه سازی عمدی واگذاری قندوز در شمال افغانستان به داعش استفاده کرد و با حمله به این ولایت منجر به سقوط آن شد و کنترل کامل آن را در دست گرفت.

وی اظهار داشت: آمریکا به منظور انتقام گیری از طالبان نیز بیمارستان پزشکان بدون مرز را بمباران کرد و ملا «اختر محمد منصور» را نیز در همین راستا کشتند.

خواخوژی گفته بود: تلاش برای واگذاری این ولایت به منظور سقوط آن به دست داعش هنوز هم در جریان است و تلاش آمریکا برای اجرای پروژه صدور داعش به آسیای مرکزی نیز ادامه دارد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن