افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

هدف «بمب مادر» معادن بود، نه داعش!

ظاهر قدیر عضو مجلس نمایندگان می گوید که هدف امریکا از پرتاب بمب مادر در ولسوالی اچین، داعش نبود، بلکه تاراج معادن آن منطقه بود.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ ظاهر قدیر عضو مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز این مجلس گفت: «مادر بمب‌ها در منطقه تحت کنترل من پرتاب شده و کسی از من در این مورد نمی پرسد. در آن منطقه معادن داریم».
وی افزود: «در اچین معادن بسیار قوی داریم و در پیش کوه‌ها است. ماشین‌ها این معادن را استخراج نمی توانند. باید ضربه قوی می خورد که در میان کوه‌ها درز ایجاد می‌شد. قرارگاه‌های داعش بسیار داریم؛ اما به هیچ کدام‌شان اصابت نکرده است».
آقای قدیر تصریح کرد که امریکا در پی تاراج معادن ننگرهار بود، اما به خاطر رسیدن به این هدف از نام داعش سوء استفاده کرده است.
وی ادامه داد: «چندین قرارگاه داعش را در چند متری همانجا به شما نشان می‌دهم، ولی کسی حتی طرف اش فیر هم نمی‌کند. کلاشینکوف سر شانه‌های داعشیان در منطقه می گردند».
وی گفت: «پیمانی که امضا کردیم در آن آمده بود که امریکا هیچ کسی را تهدید نمی کند. اما حالا از خاک ما به حیث آزمایشگاه و میدانی برای زورآزمایی با روسیه و کوریای شمالی استفاده می کند».
این عضو مجلس گفت: «ما به دموکراسی رای دادیم تا به ملت خدمت کند، نه به دیکتاتور؛ قومندان امنیه و والی و همه نان سرباز را دزدی می کنند، اما رییس جمهور هیچ کاری نمی کند».
وی در واکنش به اعلام ماتم ملی به خاطر حمله به قول اردوی ۲۰۹ شاهین از سوی حکومت، گفت: «ماتم یعنی چی؟‌ وقتی ماتم اعلام می کنید حریف‌ها و دشمنان خوش می شوند. ما را خدا برای ماتم نیافریده است. باید در قدم اول قومندان قول اردو از هر ملیتی که است وظیفه اش به حالت تعلیق درآید و به سارنوالی معرفی شود».

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن